help me please

Har just intagit föda, gött. Jag o brorsan var iväg på helvetespromenad förut. I en jävla timme, helvetet. 45 minuter klarar jag, en timme är fan för mycket, det börjar flimra för ögonen, och jag vill inget annat än hetsäta chokladpudding och slåss med tvättbjörnar, jäkla blodsockerfall.

Läste färdigt en bok i helgen, tog ungefär tre månader att läsa ca 150 sidor, vilket kanske säger en del. Boken heter "shoppa inte kärlek när du längtar", en riktigt corny självhjälpsbok för singlar skriven av en andlig rådgivare (eller medium kanske det heter, har nog spelat för mycket sims). Jisses.
Är väl inte sådär skitimpad av såna där böcker egentligen, men vem vet, det kunde ju varit pandoras ask.

Det var en grej jag störde mig rejält på, författaren tyckte inte tjejer skulle "jaga", utan det var karlarnas uppgift. Flåsa efter fruntimmer, som tjej skulle man mottaga "signaler" och spela med lite lätt. Fan vad töntigt.
Som tjej har man ju faktiskt en stor fördel med själva "jagandet"; att man är tjej.
Jag svär, frågar man 10 snubbar på krogen om man får hångla, så lär man iallafal fål hångla med sju. Skulle en karl fråga samma fråga skulle han antagligen få sju käftsmällar och eventuellt en puss på kinden.
Äh, det kommer aldrig funka för egen del, orka spela svårfångad och sitta och fladdra med ögonfransarna.

Nej nu måste jag fan gå o duscha, luktar som om någon dött i mina kläder.

Kommentarer
Postat av: Anonym

men vafan du det lät som en riktig jävla skitbok!!!! alltså min filosofi är följande - om grabbarna inte klarar av mig så klarar de inte av mig och då är det ju fan ingen ide att fejka nån menlös brudattityd för att de patetiska asen ska bli intresserade. tursamt nog har jag hittat ett kap som är karl för sin hatt och älskar mig i all min brutalitet och stördhet ;)



borde inte vara omöjligt för dig! du är ju både grym och snygg :) men självhjälpsböcker är för amerikaner. ta en öl ist! ;)

2009-07-29 @ 21:02:11
Postat av: Sara H

mitt namn försvann men ja det var iaf från mig :P

2009-07-29 @ 21:03:00
Postat av: apan

haha, jag läste många såna där självhjälpsböcker när jag var yngre, var fan helt besatt av Dr. Phil ett tag.

Men visst, ibland kan det vara bra med lite "tips" faktiskt. Och tja, den var faktiskt lite crappy. ;)

2009-07-30 @ 10:58:43
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: sara h

men dr phil är ju ganska rolig... haha

2009-07-31 @ 16:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0