hypoglykemi

Har under en längre tid haft problem med överdrivet mycket blodsockerfall. Dock har det blivit snäppet sämre under det senaste året. Äter jag inte regelbundet blir jag helt vansinnig.

Idag var jag hos mormor och tog blodprov (mormor är diabetiker), vilket visade att jag hade en lägre blodsockernivå än normalt. Inte särskilt oväntat. En normal människa ska ha ett blodsocker på ungefär 2,7-2,9 jag hade 2,2. Skräll.

Och självdiagnoserar jag migsjälv enligt google har jag hypoglykemi.

symptom:

  • Blekhet
  • Darrningar
  • Svettningar
  • Svaghetskänsla
  • Hjärtklappning
  • Hunger
  • Oro
  • Koncentrationssvårigheter
  • Irritation
  • Trötthet
  • Synstörningar
  • Nedsatt närvarokänsla
  • Kramper
  • Koma.
Samtliga stämmer precis! Utom koma.


Jävla drettöligt. Nu måste jag väl till doktorn. hatar sjukhus.

Kommentarer
Postat av: Kaka

hypo..vad? Är det som diabetes?

2009-10-12 @ 17:47:16
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: apan

haha, det betyder "lågt blodsocker"

2009-10-12 @ 18:20:56
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0