Håll dina jävla åsikter för digsjälv.



Blir så jävla arg ibland.

Mittemot det stället jag jobbar på finns ett liknande ställe med samma koncept som drivs utav invandrare, dom har inte skapat sig ett särskilt bra rykte och klipper som krattor, folk har kommit gråtandes ut därifrån. Klart man snackar om dom med folk, "dom klipper konstigt, dålig service osv".

Men sen blir jag så trött när folk lägger in smygrasistiska kommentarer. Och det händer förvånandsvärt ofta. Typ "fattar inte varför dom bär slöja, dom kan väl ta till sig våra seder?", såna grejer. I mitt yrke ska man ju helst inte tjafsa emot, utan hålla god ton. Jag brukar istället bli tyst, helt jävla knäpptyst, säger inget mer under hela klippningen som inte rör håret. Bara för att visa att jag INTE tycker det är okej. 

VARFÖR spyr folk ut sina jävla åsikter för? Prata gärna, skvallra gärna, men kom inte med något jävla politisk dynga, eller rasism, jag vill fan inte veta, du har inte en aning om vart jag står politiskt eller vad jag tycker om SD. 

En gång hände det att jag lackade ur, när jag jobbade i västerås var det en kärring som var så jääävla rasistisk att jag sa till henne på skarpen tillslut, då kom hon aldrig tillbaka, tur det.

Bleh. 

Kommentarer
Postat av: Anna Kaagaard Kristensen

Det är skitjobbigt när folk håller på sådär, speciellt om man inte kan säga något. En gång när jag satt i lekparken så var det en gammal svensk tant som sa till mig "att de där SVARTA små barnen inte fattade att de inte fick spela boll" sen gjorde hon äcklade miner och viftade med handen.

2010-06-19 @ 15:13:24
URL: http://annakaagaardkristensen.blogg.se/
Postat av: Sandiza Hotpants

Vissa av mina släktingar var lite smygrasistiska och smyghomofober, sen kom min morbror ut som gay och samma dag presenterade han dessutom sin mörkhyade pojkvän för hela tjocka släkten, och dom som innan "smygit" med sina fördomar blev helt "NÄMENOJ, han är ju helt NORMAL, precis som VI" om pojkvännen.

Sen blev han favoriten i släkten redan samma dag. Alla blir sjukt besvikna när han ibland inte kan närvara vid släktkalasen, pga av sitt jobb (flygvärd).



Haha.

2010-06-22 @ 14:41:03
URL: http://brunettsandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0