frågestund v.3




1. Vilken konspirationsteori är/var bäst?

2. Varför kallas hot dog för just det? Har det haft något med hundar o göra eller?

3. Varför ska man inte äta skalet på frukten?

4. Kan man tänka sig sjuk?

5. Vad är det sämsta man kan göra när man träffar en ny människa för första gången?

6. Har högern verkligen blivit vänster och vice versa?

7. Vilket djur är äckligast?

8. Vem skulle vinna i armbrytning, du eller jag?

9. Kan man bli vithårig över en natt?

10. vilken seriefigur har det göttigaste livet?

11. Varför säger många att dom "tror på jämställdhet", men vägrar kalla sig för feminister?


Yes, there we häv it! Tänker självklart vägra blogga förräns jag fått in tillräckligt med svar. Den som har bäst/roligast/vettigast svar bjur jag på en öl!

(P.S svar endast på bloggen!! ej fejjan!)
(P.S 2, har ni några frågor till mig så bring it on!)

Puzz

Kommentarer
Postat av: reb

1. Vilken konspirationsteori är/var bäst?

den om WTC i Zeitgeist. http://www.zeitgeistmovie.com/



2. Varför kallas hot dog för just det? Har det haft något med hundar o göra eller?



Var det inte hundkött i det förr?



3. Varför ska man inte äta skalet på frukten?



För det blir man allergisk av. Fast det är rätt sjukt, man kan ju t.ex riva apelsinskal och ha i kakor och det smakar apelsin? Konstigt när man tänker på det.



4. Kan man tänka sig sjuk?



Nej. Tror inte på det där att man själv är ansvarig för sin egen hälsa. Okej om man sover utomhus naken och sen går till ett dagis, då kanske man kan förvänta sig en förkylning, men annars har tanken inget med det att göra.



5. Vad är det sämsta man kan göra när man träffar en ny människa för första gången?



Vara otrevlig.



6. Har högern verkligen blivit vänster och vice versa?

Högern vill väl låtsas vara nya vänstern? Vet inte om de lyckas dock.



7. Vilket djur är äckligast?



Kapybaran! USCH. Titta på de käkarna liksom.



8. Vem skulle vinna i armbrytning, du eller jag?



Du. Jag har armstyrkan av en sexåring.



9. Kan man bli vithårig över en natt?



Ja. Min kompis mammas vän blev det när hennes pappa dog. Konstigt men sant!



10. vilken seriefigur har det göttigaste livet?



Batman. Rik, massa roliga prylar, bästis på jobbet.



11. Varför säger många att dom "tror på jämställdhet", men vägrar kalla sig för feminister?



För att de inte förstår vad feminism är för något och tror det bara har att göra med att "hata männen".

2011-01-27 @ 13:36:38
URL: http://osynligejackson.blogspot.com
Postat av: Rävfan

1. Vilken konspirationsteori är/var bäst?



* Paul is Dead http://sv.wikipedia.org/wiki/Paul_is_dead



3. Varför ska man inte äta skalet på frukten?



* För att det är som att äta huden på en människa, det godaste är ju köttet.



7. Vilket djur är äckligast?



* Malar, jag giller't inte! (bonusbild http://www.blastwave-comic.com/index.php?p=comic&nro=24 )



8. Vem skulle vinna i armbrytning, du eller jag?



* Armbrytning är så 2003, dansk polka duell är mer spännande.



10. vilken seriefigur har det göttigaste livet?



* Farbror Joakim utan tvekan. Han har huset, han har pengarna och han har säkert ett litet harem med ankor för när lusten faller på :]

2011-01-27 @ 13:50:50
Postat av: Busskillen

1. Bästa konspirationsteorin enligt mig är att ungefär 6-28% tror att månlandningen var fake. (http://en.wikipedia.org/wiki/Moon_landing_conspiracy_theories)



2. Det kallas hot dog för att de som gjorde korvar i ameriKATT förr i tiden anklagades för att använda sig av hundkött för att göra korvar på 1800-talet.



3. Vadå? Jag brukar alltid äta en ananas precis som den är. Mer textur.



4. Kanske. Man kan iaf tänka sig frisk. En gång intalade jag mig själv att jag var frisk nog att sitta med 40 graders feber och dricka öl på en krog. Jag svettades mer än ölen.



5. Fråga om man kan tänka sig klä ut sig till polis när man ska ha sex med nån random.



6. Bara för personer med ambidextri.



7. Blobfish. Misären har fått ett ansikte. (http://www.kottke.org/plus/misc/images/blobfish.jpg)



8. Vi vet båda svaret på den frågan. Lämnar det öppet för tolkning.



9. Självklart. En ninja kanske bryter sig in när du sover och färgar ditt hår vitt i en hämndaktion.



10. Katten Gustaf har det lätt göttigast. Det enda som fattas i hans liv är öl.



11. För att jämställdhet inte längre bara innebär likhet mellan könen, utan också t.ex. etnicitet där det fortfarande finns viss diskriminering.



ÖLEN ÄR MIN.

2011-01-27 @ 14:37:30
Postat av: nicke

1. Vril society

3. Vilken jävla frukt?

4. Menar du själva TANKEN som kemisk process eller vad tankar kan leda till? Om du tänker på hur kasst allting är och detta gör att du inte orkar äta och blir sjuk - blev du sjuk av tanken?

7. Star nosed mole

11. För att det för många är ett värdeladdat ord som de anser inte så för jämlikhet utan ren hetsjakt.

2011-01-27 @ 18:26:42
Postat av: Karin

1. Vilken konspirationsteori är/var bäst?

Jag tycker den om att ingen har varit på månen är rolig. Jag läser aldrig konspirationsteorier, det är liksom inte min grej men om det här skulle vara sant är det ju förjävla roligt. Modig grej att ljuga om liksom. Gillar också att ngn suttit och stirrat på skuggor och ba "ne den här skuggen är fan åt fel håll". Det är väl det roligaste med konspirationsteorier, att det är någon/några som lagt ned så in i helvete mycket tid på dem.



2. Varför kallas hot dog för just det? Har det haft något med hundar o göra eller?

Jag skulle gissa att det kom från Kina. Eller jag skulle hävda det, här gissas inget minsann. Där äter man hundar har jag hört.



3. Varför ska man inte äta skalet på frukten?

Därför att det är giftigt. I alla fall nu för tiden med alla besprutningar. Förr i tiden var det nog bara ren kräsenhet.



4. Kan man tänka sig sjuk?

Garanterat! När jag var liten så ville jag vara hemma från dagis så jag spelade totalt. Tryckte dessutom upp fiskgratäng i kinden som en jävla hamster och låtsas spydde. Det funkade inte.. Men jag trodde nästan mig själv.



5. Vad är det sämsta man kan göra när man träffar en ny människa för första gången?

Om du frågar mig typ "prutta med armhålan". Så jävla vidrigt.



6. Har högern verkligen blivit vänster och vice versa?

Nej. Det är bara ngt jävla mumbojumbo. Högern har blivit ännu mer höger och vänstern vågar inte längre stå för det som är vänster. Fegisar! Att dock högern försöker implicera att de är det nya "arbetarpartiet" osv tycker jag också är fegt. Säg som det är för i helvete.



7. Vilket djur är äckligast?

Marulken.



8. Vem skulle vinna i armbrytning, du eller jag?

Jag gymmar så jag är ganska stark i armarna nu för tiden. Jag tror på mig. Jag lyfter dessutom tungt när jag jobbar.



9. Kan man bli vithårig över en natt?

Kanske genom magi. I en fantasybok jag läste när jag var liten fick en brud som hette Polgara vita slingor i håret genom magi.



10. vilken seriefigur har det göttigaste livet?

Bamse har det rätt fett tror jag.



11. Varför säger många att dom "tror på jämställdhet", men vägrar kalla sig för feminister?

För att de är fega. Det är det här med att vara lagom i Sverige. Det är inte inne att vara för uttalat någonting. Där är man extrem. Lagom ska det vara tycker många, skriv en utredning på 5 år om det vettja!

2011-01-27 @ 21:04:48
URL: http://incredibleheebiejeebies.blogspot.com
Postat av: Kristin

åh, jag vill ha en öl så det är bäst jag svarar ^^

1. månlandningen

2. hot dog kommer från en händelse i spanien 1923 där en korvgubbe malde ner hundar till korv och sålde till fattiga barn

3. skalet är svårt för magen att svälta och man kan få kraftiga finnar av att äta bananskal. Kiwiskal går att äta om det kokas i saltvatten i 45 min

4. ja det kan man. det kallas hypokondri

5. visa vad bäst man är och sedan spy i någons handväska

6. min pappa säger alltid att på höger hand sitter tummen till vänster och på vänster hand sitter tummen till höger, så ja

7. alla djur är äckliga för de slickar sig själva i skrevet. flugor är nog extra äckliga för de lever i kobajs. eller nej springmask för de lever ju verkligen i bajset och inte på

8. du skulle lätt vinna mot mig, för det har du alltid gjort :)

9. ja, enligt gandalf iaf

10. joakim von anka för han är så otroligt rik

11. vi lite finare folk som inte vill förknippas med manshateri kallar oss inte gärna för feminister, eftersom det har en negativ manshatande klang

2011-01-27 @ 21:41:39
URL: http://raaff.org
Postat av: emmy

kan man bli vithårg över en natt svaret är: ja det kan du! du bakar bullar nattetd alt. du är full och råkar somna med hövvet i mjölpåsen.

2011-01-28 @ 10:48:00
Postat av: Kaka

1. Vilken konspirationsteori är/var bäst?

Kommer inte ihåg vad det är. Känner mig dum.



2. Varför kallas hot dog för just det? Har det haft något med hundar o göra eller?

Förr, i fattiga USA, brukade man vira in hundar i gammalt bröd, för man hade inte råd med filtar.. eh, nej jag kom inte på resten av den anekdoten.



3. Varför ska man inte äta skalet på frukten?

För att frukten ofta är besprutad



4. Kan man tänka sig sjuk?

Det tror jag absolut.



5. Vad är det sämsta man kan göra när man träffar en ny människa för första gången?

Vara tôrr, utan humor och att enbart prata om sig själv.



6. Har högern verkligen blivit vänster och vice versa?

Nej, inte direkt, men högern har ändå försökt göra sig rödare, dvs folkligare. Saker som "arbetarparti" och MUF:s stämma som de kallade för det snitsiga "Upp till kamp" är ju bara skrattretande.



7. Vilket djur är äckligast?

bläckfiskar



8. Vem skulle vinna i armbrytning, du eller jag?

Du är starkare, men jag har nog mer teknik. Så jag vet inte.



9. Kan man bli vithårig över en natt?

Nej



10. vilken seriefigur har det göttigaste livet?

Gustaf. Åh, nu blev jag sögen på lasagne.



11. Varför säger många att dom "tror på jämställdhet", men vägrar kalla sig för feminister?

För att många tror att feminism innebär att hata män (dumma jävlar..).

2011-01-28 @ 11:34:34
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Lisa

1. Att Elvis + Michael Jackson fortfarande lever/bor mar rymdisar i rymden.



2. Jag vet inte. Det finns även corn dogs.



3. För att den kan vara besprutad och DÅ KAN MAN TYP DÖ. Det finns folk som skalar gurka..!(Jag är en skalätare)



4.Jag tror det. Hunken och elli.nu är rätt bra bevis.



5. Tjura och vara snorkig.



6. Nä. Det tror jag inte. Hälsa (rösta) med höger, vinka med vänster.



7. Myror! Eller blobfish.



8. Jag, skulle jag tro.



9. Bara på teeeveee.



10. Pippi! Eller skalman kanske?



11. För att feminist är ett tråkigt ord. Jämställdhet är bättre.

2011-01-28 @ 13:40:02
URL: http://lisasfanclub.se/
Postat av: Lisa

Bonus: Ska jag skaffa lugg? En sexig snedis kanske?

2011-01-28 @ 13:41:00
URL: http://lisasfanclub.se/
Postat av: elli

1. Vilken konspirationsteori är/var bäst?

Alla om Area 51.



2. Varför kallas hot dog för just det? Har det haft något med hundar o göra eller?

Hatar all korv utom den med gubben på så jag orkar inte ens ta reda på det här. Litar på att andra gört.



3. Varför ska man inte äta skalet på frukten?

Ska man inte? :S

Jag trodde det var det nyttiga på frukten (utom på apelsiner och sånt).



4. Kan man tänka sig sjuk?

Japp. Har gjort det massor av gånger.



5. Vad är det sämsta man kan göra när man träffar en ny människa för första gången?

Döda den.



6. Har högern verkligen blivit vänster och vice versa?

Det kan man testa nästa gång man ska ta i hand med någon.



7. Vilket djur är äckligast?

Fästingar.

P.s. Googla inte "äckliga djur".



8. Vem skulle vinna i armbrytning, du eller jag?

Du. Lätt.



9. Kan man bli vithårig över en natt?

Ja. Säkert på massor av sätt. Kan tänka mig att ett av sätten är att man somnar med MOODs hårblekning i håret. Men då kan man även vara skallig när natten är över.



10. vilken seriefigur har det göttigaste livet?

Obelix.



11. Varför säger många att dom "tror på jämställdhet", men vägrar kalla sig för feminister?

För att ordet "feminist" fått en negativ klang.

2011-01-29 @ 19:44:35
URL: http://www.elli.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0