Barnfri del 2

Tänd en snus för jordens barn.

Angående förra inlägget så menade jag väl mest på att det är okända eller bekanta som jag inte känner så bra som ställer "när är det dags då" - frågan. Och som Nina skrev - det är en privat fråga som jag inte fattar att folk tar sig friheten att fråga, det kanske är en skitkänslig fråga för många.
När det gäller mina polare så för all del fråga på lixom.

Och sen tycker jag vi skippar ordet "barnlös" som har en rätt ledsen klang, "barnfri" låter väl bättre?


Kommentarer
Postat av: KKP

barnfri låter som att du slipper barn och det låter ju inge trevligt. Vet inget bättre ord än barnlös nu

Svar: Barnfri är väl snarare fri från barn, om jag är barnlös låter sett ju som att jag saknar något, vilket jag inte är säker på att jag gör.
din apa i etern.

2012-12-22 @ 22:32:12
URL: http://kirrekirrepirre.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0