alla hjärtans dag är för töntarna!!

Jag hatar ju alla hjärtans dag. Och jag har skrivit om det vartenda jävla år sen jag var 17. Det är töntigt, tråkigt och jävligt opersonligt.
Det här skrev jag för exakt sju år sen när jag var 19!!

14/2-05 kl 12:03
den här dagen kunde inte bli mer fel. Jag vaknade kallsvettig och hulkade värre än en självmordsbenägen 14-åring (med kajaltårar). Jag drömde att jag hade quicksilver (hur fan stavas det egentligen?) i blodet och skulle dö snabbt. Det var den andra mardrömmen på tre dagar. I förrgår drömde jag att jag var en rosa hubbabubba-fé som var nästan blev uppäten av skitstora fetton. Det var äckligt. När verkligheten hunnit ikapp mig förstod jag hade pms-humör, så jag åt en banan och sju ipren. Som grädden på moset spyr tidningarna galla om ”alla-hjärtansdag”. Mer meningslöst än så kan det inte bli. Jag åker till gymmet och gör mitt. Jag kan glatt skrutta ut och återigen känna mig som he-man. När jag väl är hemma är jag hungrig som ett lodjur och jag tillagar en nyttig, god salmonellafylld kycklingsallad som var fylld med kycklingblod. ”är det blod i kycklingen?” sa mamma tveksamt och glodde på min fina pesto-sallad. För att hon inte skulle se allt blod åt jag upp salladen fortare än fan.
Just nu inväntar jag nästa salmonella-härja i magtrakten. Det kommer nog bli ett fint minne.


vvv
Jag rätt rolig som sur 19-åring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0