Inga rekommendationer.

Var på apoteket idag. Skulle köpa postafen. Postafen är svinbra om man blir åksjuk, eller om man är preggo och illamående. 
Mår knappt illa längre, men jo det händer väl, så det är väl bra o ha in case of ja, ni vet,om man blir illamående. 

Apotekstant: är du gravid?
Jag: ja.
Apotekstant: vem har rekommenderat dig att köpa dom här?
Jag: eh, min barnmorska?!
Apotekstant: ja dom brukar ju göra det ibland, BARNMORSKORNA, men du vet att apoteket rekommenderar dom INTE.
Jag: nähä, men jag litar iaf på min barnmorska.
Apotekstant: apoteket rekommenderar dom INTE till gravida.
Jag: ?!!? 

Vafan. Kul tant som giller o skrämma upp gravida nervösa kvinnor. 
Förresten, ska man gå på Apotekets "rekommendationer" så får man i princip inte använda något läkemedel alls. 
Men jo jag blev nervös efteråt och googlade skiten ur postafen och ja det är helt ok att använda. 

Blev skitsur. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0