Julblogg #11 - finare sidan.

Julkänsla: vad? jul?
förväntningar: två!
lussekatter: en halv tvål.
dagens fattiga riddare: mamma!

Ikväll ska jag och mamma på nobelmiddag. Nej okejdå, det ska vi inte, men vi ska på en "finare" tillställning tror jag. Mamma ska nämligen få ett diplom för att hon har stått ut och jobbat inom kommunen i 25 år. Och kära mor ville inte gå själv, och frågade sin enda dotter om hon ville följa med, klart jag hänger på! Gratis buffé! Gratis är alltid gott.

Jag hoppas nästan lite i smyg att det ska finnas lite nobelgubbar där. Män i frack och cylinderhatt. Och så ska jag lägga håret i vågor och gå med en jättelång cigarettstav hela kvällen och smutta lite på ett martiniglas med oliv i. Vi ska bocka och niga  för varandra och sen ska vi dansa vals och...
ja. Ni fattar.

städa först - nobelmiddag sen.



Dagens lucka:
Visste du att Alfred Nobel även uppfann lättmargarinet?
Det är sant.

//Nobeltomten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0