Julblogg #13 - Lusselelle

Julkänsla: ja! thé och grejer.
förväntningar: nja....
lussekatter: 3
dagens fattiga riddare: sudden

Lucia. Ungdomens högtid. Dom super och skriker och klär ut sig i vita lakan för att skrämma ihjäl dom stackars pensionärerna. Herregud.
Jag kaniderade (stava?) till Lucia en gång faktiskt, det är helt sant. Jag tror jag var ungefär 17 bast, vi var tre stycken som försökte febrilt att bli valda. Jag var liten och kort, med knallrött hår och estet-kläder, den andre var smal och mörkhyad med rastaflätor och den tredje kanidaten såg ut som barbapapa. Gissa vem som vann?
Ja det var ju inte jag eller barbapapa såklart, utan den lille smale.
Synd, Jag hade varit en utmärkt rödhårig lucia! I mitt lakan och ljus hade jag säkerligen läst fel på lucia-dikten, svimmat eller rapat eller gjort något helt annat otippat. Ja, det kanske var lika bra. Men jag blev skitsur för att jag inte vann och vägrade gå i lucia-tåget överhuvudtaget.

Dagens Lucka:
Lilla Spöket Laban köper sig en gul, äcklig fleecefilt

//Ljustomten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0