gammal vän?

Det är inte klokt vad mycket det kan hända på en halvtimme.
Jag gick till bibblan förut, lånade hemskt mycket böcker och ett par filmer, när jag stod i kassan ville jag ha en kasse. En kasse kostade en krona. Det hade jag inte, så jag stod och grävde frenetiskt i min enorma väska. Svetten rann och tanten tittade irriterat på mig. Jag flinade lite ursäktande. Och då helt plötsligt, stod en karl bakom mig, med en krona som han glatt gav till den onda tanten. Tänka sig! Världen har inte gått bananas än, det finns hyggligt folk!

När jag gick tillbaka såg jag en gammal klasskompis jag inte sett på flera år. Jag hatar att träffa gamla klasskompisar, jag vet aldrig vad jag ska säga till dom, man ändå måste vara trevlig, trots att man gått i samma klass i tre år och knappt sagt ett ord till varandra. Jag flinade som en circusclown och visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Så jag log bara. Han nickade, jag nickade. Sen sa han något. jag tror han sa "allt bra?" allt jag fick fram var bara ett "ja" i falsett. Han kan ha sagt något annat också, för han glodde nåt så fruktansvärt på mig efteråt.
Rätt svar var kanske "nej." Men det kommer jag nog aldrig att få reda på.

//kjamiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0