halloween?

Idag har det tydligen varit Halloween, helt utan förvarning. Konstigt nog så var det halloween förra helgen med. Och på lördag. När fan är halloween egentligen?
Det stod ett helt gäng med snoriga ungar utklädda till mumintrollet och spindelmannen och plingade för fulla muggar på min dörr förut. Jag kikade genom titthålet och förbannade mig över att skitungarna ska få tigga godis två gånger om året nuförtiden. Grannarna öppnade åt barnen, dom fick asmycket russin, dom blev nog skitglada.


Det är något slags "disco" på andra sidan väggen. Jag tror det är en av mina ungdomliga grannar som festar till det lite. Två av dom festliga grannarna drämmde en dörr rakt i ansiktet på mig förut. Konstigt nog skämdes jag trots att min näsa sprutade blod och så jag log lite generat, ungdomarna bad så hemskt mycket om ursäkt.  Sen gick jag in till mig och grinade.  Dagens ungdomar alltså.
Det märks ju att man inte är 20 längre.

Kommentarer
Postat av: Ida

Fick du en dörr i aansiktet så det sprutade blood? :O

2007-11-01 @ 10:41:14
URL: http://simkaka.blogg.se
Postat av: Kajsa

"riktiga" halloween, alltså det amerikanska ståhejet är alltid 31 oktober.
igår alltså. men i sverige brukar det firas fredagen innan alla helgona, så det borde alltså bli imorgon, fredag. nån lördag brukar det aldrig vara i sverige. så nu vet du! pussÅkram/nördkajsa

2007-11-01 @ 12:00:10
Postat av: apan:

Ida; nja, jag överdrev väl lite, det sprutade inte riktigt blod, men det kunde ha gjort!!

Kajsa; ahaaaaa, det förklarar allt! tackskaruha.

2007-11-01 @ 13:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0