Ignorence Day

Jag har försökt att ignorera den här dagen så gott jag kunnat. Fredagen borde egentligen varit igår, och idag skulle det varit lördag, det skulle vara fint väder ute, och jag skulle dricka öl med halva släkten och lyssna på dåliga skämt om mina ögonbryn och Polen. Men så var tyvärr inte fallet, lördag är ju imorgon. Så jag har gjort det bästa jag kunnat för låtsas som om den här dagen egentligen inte fanns alls, så jag kunde få tro att hela dagen bara var en orolig dröm. Erase and rewind bah.
Jag har läst två böcker, eller ja, 1½ egentligen, jag håller fortfarande på med den andra. Den första handlade om en orolig punktjej som åkte till London för att upptäcka världen, men märkte att det inte var så jävla kul ändå. Den var sådär. Och den andra är en Harry Potter bok som jag redan läst.

Sen låg jag och funderade på eventuella män jag skulle kunna gifta mig med.
1. J.D i scrubs, doktor som älskar appletinis och Harry Potter, like a glove!
2. Salem Al Fakir. Lockig och fin, fast han skulle garanterat hata min sångröst, och jag skulle bli sur för att jag inte fick sjunga i någon bakgrundskör.
3. Michael Nyqvist. Maskulin och stark med tindrande ögon. Dock lite för gammal.
4. Spiderman. Jag är lika rastlös som han, börjar snart klättra på väggarna jag med.

Om man lägger ihop alla fyra blir det J.D med spindelmannadräkt, afrohår och lite av en ölmage.
Jag har för mycket fritid, jag borde verkligen skaffa ett jobb.

13316-8


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0