Gammal är äldst

Idag klippte jag en skitsöt tant. Jag älskar gamla tanter med vitt fluffigt hår. Hon kom in med sin gamle gubbe och jag blev helt till mig och bjöd på kaffe och kakor samt diskuterade lite väder och vind.

Ibland längtar jag tills jag själv blir gammal. Jag ska bli en ilsken liten tant med käpp och enorm handväska. Jag ska hytta med näven åt ungdomar som åker skäjtbård och klaga på dagens matpriser, bitter och förbannad och självklart ska jag betala allt med enkronor, överallt. "nittionio, niottåtta,nittosex, nej nu blev det fel, nittionio..."

Min arga väninna kommer att vara sudden, vi kommer sitta på någon flott vindsvåning med överbroderade dukar överallt och dricka vin (eller öl, det spörs) och snacka skit om våra lata karlar som "aldrig hjälper till", diskutera olika kaksorter och stappla oss fram på långpromenader, drömma oss tillbaka till åren på Gubbholmen. Och så kommer vi ha vilda diskussioner om vem som är sjukast.

image204




Kommentarer
Postat av: Ida

hhahaha SÅ kommer det bli.. ah lite så man längtar =)

2008-04-23 @ 18:17:21
URL: http://simkaka.blogg.se
Postat av: apiz

jaaa!!!

2008-04-25 @ 20:48:02
URL: http://sugarmonkey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0