Hårfrågorna.

Häppåer! Skulle egentligen korat en värdig vinnare igår (tävlingen? nån som minns? http://sugarmonkey.blogg.se/2008/april/tavla-om-wella-sp.html) , men jag hade sån bakfylleångest att jag låg i sängen hela dagen o va lite lätt småsur. Så idag kommer frågorna och svaren! Peace.


Haj! Så här är det, jag tappar håret, så något schampo behöver jag nog inte. Hur gör jag för att ha kvar det hår jag har på knoppen? /Tommy
Det finns sjukt många olika produkter på marknaden nuförtiden som lovar guld och gröna skogar och astjockt hår, men jag tror väl sådär halvmycket på det, och om man får för sig att använda det så funkar det oftast bara så länge som man använder produkten, sen avtar effekten. Läste om något som hette Toppik idag och det har fått kalasbra recensioner av massor med frisörer, http://toppik.se Kanske kan va något? Eller så gör man på billigaste sättet; rakar av allt. Snyggt är det med!

varför finns det inte någon bra hårfärg att köpa i affären i någon ljusbrun nyans? antingen blir mitt hår skitljust eller jättemörkt. det stör mig! sen undrar jag vad jag ska ta mig till om jag vill ha fina lockar i mitt hår. jag har ju självlockigt, men finns det något medel som gör dom lite snyggare..? oftast blir det några korkskruvar och resten blir bara stort och spretigt. tacksam för svar. hihihi /kajsa
Just det där med ljusbrun nyans i affären kan jag faktiskt inte svara på, det får du nog ringa och kolla med hårföretagen. höh. Sen brukar det oftast inte bli likadant som på förpackningen och det beror ofta på ens eget utgångsläge. Gå till en frisör och fråga efter toning och råd så får du nog fram en bättre färg (min favoritljusbruna är wellas 7/7, dretsnygg!) Finns asmånga produkter för just lockigt hår! Ett bra mousse är att föredra, eller så har Loréal en asbra kräm för lockigt hår som luktar smask med! Spiral splendour heter den.

Varför fastnade inte den blå färgen på min pojkväns hår? Han blonderade det svarta och sen blev det ara gult, inte blått alls. Den gröna som han också frägade funkade däremot. Hm? /En undrande sparv /Ida
Jag tror att den blåa färgen var för ljus och hade för lite pigment för att "orka" fästa helt enkelt.

Varför växer håret mer på vissa ställen när man blir äldre? Typ näshår,öronhår,ögonbryn och ravskägg! (Det sista tror ja inte stämmer,he he) /TK
hormonförändringar!

Jag tappar extrema mängder hår. Hur kan jag stoppa det ? /Pernill@
Oj, jag vet inte riktigt, är du gravid? Varit gravid? Varit sjuk? Äter några skumma piller? Sprayblond? Jätteslitet hår? Sug i dig lite vitaminer och kör lite inpackningar. Var snäll mot ditt hår, blek det inte. Kan tyvärr inte hjälpa dig. :(

Jag kör snaggat men jag är så otroligt trött på det. Jag vill ha snygga stylade frisyrer. Problemet är bara att jag har vikar och är tunnhårig där fram. Finns det bra frisyrer jag kan ha eller är det snaggat som gäller? /Dan
Oh ja! finns säkert någon schysst frippa för dig! Men eftersom jag inte har en aning om hur du ser ut eller vad för slags hår du har så tycker jag att du borde gå till närmsta hippa frisör o fråga!

Jag har rätt slitet hår, vilket kan bero på att jag använder plattång väldigt ofta. Tänkte dra ner lite på det, men hur får jag håret platt utan att plattånga det? /Emma
kör med strykjärn istället. Haha, nej ja ba skojja. Om du vill vara mer skonsam mot håret tycker jag att du ska investera i någon bra värmeskyddande spray eller medel istället. Tyvärr är det skitsvårt att få håret rakt på ett riktigt "skonsamt" sätt, annars finns det ju alltid fönborste och "straightheners" (=krämer som påstår sig göra håret rakt). Mitt tips, värmeskyddande spray och kör inpackning två ggr i veckan!

Varför finns vissa toningar bara att köpa på salonger och inte på fler ställen? Vissa andra toningar på t ex ICA är ju tom dyrare? /Emma

Ja, det är jävligt skumt att toningarna i affärerna är dyrare, det är ju nästan bara utspätt med vatten!

Jag håller på och låter mitt hår växa ut nu. Det tar så sjukt lång tid, så finns det något som får håret att växa fortare? /Anneli

Tja, nä egentligen inte. Håll det så friskt och fint du kan medans du odlar så slipper du kapa mindre när du går till frissan! Ät vitaminer o va gla. Tur att barret växer lite mer på sommarn!

Gah, jag har ångest över vem som ska vinna. Jag vet inte. Tänkte ta den med bästa frågan, men jag tycker dom flesta var bra. Jag vet inte alls. Jag bestämmer imorrn! Lovar.
Gonatt.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

pick me pick me! hihi

2008-04-29 @ 17:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0