dikta dig!

Hahaha, jag hittade massor av gamla dikter! här finns flera!
http://www.stonline.se/ungast/dikt.php


Pengar är bra,
pengar är kul,
får jag inte pengar blir jag ful.
Ge mig ett öre eller en femma,
i utbyte kan du få en penna!
Eller kanske lite morfin,
eller ett glas pencellin?
Jo jag gör vad som helst för lite pengar,
fast det lär jag inte se förränns det regnar...
Jag kan suga dina tår,
fläta ditt hår,
allt för en ljuvlig femma
(och på köpet får du en penna!!)


glass o glass,
du är inte kass.
glass är god,
glass är fin,
glass smakar inte som heroin.

Mina ögon är röda,
mina kinder vill blöda,
min näsa rinner,
och slemloppet vinner.
Tussarna i näsan vackert sitter,
jag är en aning bitter.
huvudet gör ont,
det bara går "ront".
Håret är åt alla håll,
ja mina vänner, jag är ett levande såll.

rosor är röda,
violer är grå.
jag heter Lina,
det gör inte du.


jag kom på en dikt på bussen,
nära vid slussen.
Men jag har glömt den nu.
bu-hu-bu-hu

Jag ser på dig.
Du ser på Mig.
Vi ser på varandra.
fan va ful du är.

Kommentarer
Postat av: Danne

Den sista är bäst haha.

2008-01-02 @ 18:35:30
Postat av: apa

haha! lätt!!

2008-01-02 @ 21:11:47
URL: http://sugarmonkey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0