för bövelen!

Pissdag. Började med att chefen gjorde ett storstilat besök till min salong, har i tre dagar knegat på hennes salle, eftersom hon var på semester. Trodde jag hade slagit fel på kassaapparaten igen och ursäktade mig lite snällt. Fel ärende, det fattades tusen spänn i kassan, kassan hade tydligen öppnats en "extra gång". Kvar låg en sketen femhundring. Jag fattade inget, förklarade flera gånger för chefen att jag aldrig i livet skulle riskera mitt jobb för en tusenlapp. Funderade ett par gånger om jag verkligen öppnat kassan en extra gång, nej, det hade jag inte. Hade jag gett för mycket i växel? Nej, trots mina vrålkassa mattekunskaper (tacka jesus för miniräknaren!). Chefen tyckte det var konstigt, mina hjärnceller borde vara okej i min ålder sa hon. Då började jag småhulka. Kändes som i fyran när min lärare frågade om "jag var dum i huvudet på riktigt?" för att jag inte fattade matten. Chefen sa att det var tråkigt att det blev såhär mycket krångel, fortsatte det skulle jag kanske få sparken...
Mådde piss resten av dagen. Gick till bolaget och köpte lite öl och planerade att bli stupfull och grina ikväll.
Sen hände något konstigt. Chefen ringde upp och frågade om jag ville göra lite slingor på henne, kilade över till henne, småsnackade och drack kaffe, skrattade och drog dåliga skämt. Vi hade astrevligt! Jättekonstigt. Jätte-jättekonstigt.
Förvirrad apa?


Kommentarer
Postat av: Ida

KnasBritt?

2008-07-12 @ 17:18:51
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0