Jawohl!

Haha. Idag hände två konstiga grejer.

1. När jag gick till jobbet imorse gick en liten tjock gubbe framför mig. Han hade en upprullad mössa, hängslen och vaggade stillsamt fram i sin egen takt, när gubben helt oväntat kastar sig in i buskarna! Hahaha. Jag blev helt ställd, han hoppade liksom in i busken, som en slags groda, skitsnabbt. Hahahahaha! Jag önskar att jag hade en inbyggd videokamera i armen ibland. Ni skulle ha sett!

2. Det kom in ett tyskt par till salongen idag. Tanten kunde inte engelska, men hennes gubbe kunde..eh... lite. (föreställ er gubben med überdialekten)

gubbe: das klippen se haair jahh? härrdrässäärrr??
apan: öh..yes.
gubbe: yez, how much?
apan: tohandredandfårtinajn kronor..eh..krovns?
gubbe: ahaaaa! tohandretandfifty!
apan: okej, yes.
gubbe: klippen se...damen? eh..damen? (frenentiskt pekande på sin fru)
apan: yes aj do.
gubbe: okäj, tankyoverymach. bajbaj.

Haha, jag fattade inget. Varför gick dom för? Jag klipper ju både karlar och kvigor. Dom måste ha missförstått. Men hela sekvensen var otroligt rolig. Tänk vilket underbart (jah) samtal man skulle kunna haft med dom?! Tyskar über alles! Jah! Jah!

//Din apa.

Kommentarer
Postat av: Ida

hahah VA?!
vad gjorde han i buskarna?
såg ud aldrig till paret ngt mer?
hahaha!

2008-05-16 @ 07:45:27
URL: http://simkaka.blogg.se
Postat av: apan

det var en mystisk dag, jag tror aldrig att jag kommer att få veta. :(

2008-05-16 @ 08:20:25
URL: http://sugarmonkey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0