skattematrix?

image210


Igår var det sista dagen för deklarationen. Inlämningsdags alltså. Och i vanlig ordning var jag lika dryg som Skalman, och saker och ting var ju inte bättre av att jag tappat bort min deklaration (trodde jag). Klockan tio flödade paniken, armarna flaxade hysteriskt och jag fick ringa chefen och berätta att jag absolut var tvungen att springa till skatteverket (skattemyndigheten? vad heter det egentligen?) för att kolla läget med deklarationen. Sagt och gjort, klockan halv elva velade jag runt i en stor park i västerås och frågade alla möjliga människor om vägen dit, hittade tillslut myndigheten och kön in dit var lång som...som...ja, jättelång helt enkelt.
Fick snällt sitta och vänta i 1½ timme, och när jag väl kom fram hade jag förberett ett långt tal; "ursäktamigattjagärsåsenmen..." helt i onödan. Jag hade inte fått någon deklaration för att jag inte hade några pengar att deklarera. Jag tjänade alltså inte en spänn 2007.
Fan va konstigt? Vad hände 2007? Vad gjorde jag då? Jag minns inte. Var jag full i ett halvår? Lurade Keanu Reeves ner mig i ett svart hål?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0