tuffa tider

Blondinbella skriver i hennes "nya" diarréfärgade blogg att den ska vara  "en mogen och mer en vuxenblogg". Det är rätt, när man blir 18 år ska man tydligen vara vuxen. Det trodde jag med när jag var 18 och satt och grinade hos kuratorn för jag hade ålderskris (jo, det är sant!). Med ålder kommer ansvar. När jag var 18 hade jag inte en jävla aning om hur man betalade en räkning (och jag är fortfarande lite osäker?), däremot visste jag skitbra saker som:
- att man blev skitfull på treo och öl,
- att man kunde börja snusa, knarka, dricka folkbärs, gifta sig, knarka, få fängelse.
- att man fick köra bil.


Det var väl i princip allt. Sen trodde man att man visste allt i hela världen. Man var så smart och världsvan. När folk frågade hur gammal man var, var man inte längre en liten snorig jänta på sjutton bast, utan man var minsann 18 år! Myndig!
Jag tycker synd om ungdomarna, åldersbenämningen har suddats ut nåt så ofantligt att det är svårt att förstå när man blir vuxen. Ungarna blir ju förvirrade åt helvetet! Det borde vara rättvist att införa myndighetsåldern runt 30, då skulle alla kunna snora järnet så länge att man skulle hata att vara "barn" tillslut. När man blir 30 bast är det alltså kavaj och finbyxor som gäller för alla! Inga undantag.

Det här har jag lärt mig sen jag var 18 år:
- man blir inte skitfull på treo och öl.
- kung är fortfarande gott.
- hur man betalar en räkning.
- hur man är trevlig  o käck mot människor man inte gillar.
- att det var bekvämare när det alltid fanns fil i kylskåpet
- jag kan fortfarande inte hantera pengar.
- trots alla odds passar jag rätt bra i lugg ändå.


det var allt jag hade att komma med idag. Tack för ordet.

Kommentarer
Postat av: Räv

Det bästa är nog att blondinbella ska ha en fest för att hon fyller 18 och åldergränsen är 20år ^^

2008-10-27 @ 22:14:49
URL: http://fuchs.blogg.se/
Postat av: Kaka

haha skulle just skriva nästan ordagrant det jonas just skrivit. Fan han hann före -.-

2008-10-28 @ 10:49:29
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Palle

Blondinbella är bra smart hon, äckligt att hon ska tjäna så jävla mycket cash. Jävla drethövve om man ska prata värmländska.

2008-10-28 @ 17:35:51
URL: http://wiretrap.blogg.se/
Postat av: Petra

det är sjukt att handla en jacka för 14.000 och känna att man investerar i sina framtida barnbarn...

2008-10-28 @ 21:04:39
URL: http://livetenligtpetra.blogg.se/petra
Postat av: apan

räv: haha, ja hon lär ju knappast kunna smita förbi lite diskret...



kaka: men det var en fin tanke!



Palle: hahahaha!! precis, drethövve!



petra: ja, det är ju inte sådär skitmoget eller vuxet heller direkt...

2008-10-28 @ 21:16:24
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0