Höst-hår!

Som bekant vet ni ju att jag aldrig skriver något om klädmode, det överlåter jag till "proffsen", däremot tänkte jag ge mig på höstens hår-mode! Frågorna frotteras som stekta sparvar i kungens mun, och folk är vrål-nyfikna på vad som är "inne" nu till hösten.

Okej brudar,
- långt hår är sååå 2007. Tyvärr, det ska vara kort, alternativt mellanlångt med schyssta etappklippningar, lagom naturellt och oborstat alltså. Ska du ha långt hår gäller (tyvärr) pudelrockarnars våta dröm, permanent a´la 80-tal. Big and fluffy!
- korta pojkfrillor, jävligt snyggt, i enkla rena färger, inga jävla slingor utan antingen gråsvart, vitt, eller dassig brun färg.
- glam och 80-tal. Tänk upphottad (haha! det är nog första gången jag använder det ordet!) david bowie när han var som bäst.

- vill du trots allt ha långt och förförande hår föreslår jag en snygg jämnlång frisyr lätt uppklippt framtill, i en naturligt guldbrun färg med några fjuttiga slingor (tänk solblekt!) framtill. Hett. (eller den där pudelpermen?)
- färgerna som gäller i höst är nerslipade, gråsvart (totalt skitfult, men skitsamma), blekt, sandfärgat, och sen alla smådassiga neonfärger, tänk; urtvättat.

Okej, killfrisyrerna har jag faktiskt inte alls lika stor koll på. Men jag kan ju säga vad jag tycker är jävligt snyggt på killar iallafall, korta välklippta frillor, helst helt utan färg i, och om du mot all förmodan absolut ska ha färg, välj en naturlig färg! ABSOLUT INTE RÖTT HÅR PÅ KILLAR! DET ÄR SKITFULT!
Jag gillar killar med asmycket polisonger, men alla vill snagga av dom, gör inte det, så kan vi hångla.


Okej, nu vet ni, sluta tjata.

Kommentarer
Postat av: Anonym

POLLISONGER guds gåva till kvinnan! och skägg. mmmm och långt hår... inte kortklippt på killar ;)

2008-09-03 @ 20:41:56
Postat av: apan

jaaa! lövley!! Nej, inge skägg! och inge långt hår. :( eller möjligtvis halvlångt...eller dreads!!

2008-09-04 @ 19:05:05
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0