Pappa upp i dagen.

Ringde pappa förut.

Apan: Skulle vi åka till stugan idag eller imorrn?
pappa: ja det blir nog imorrn isåfall, passar bäst så.
apan: okej. blir säkert bra.
pappa: ja, men öl då, hur får vi tag i det? (båda två blev snorfattiga helt plötsligt)
apan: tja... det finns väl någon liten närbutik vi kan råna?
pappa: har vi inget att panta?
apan: näe... brorsan o ja pantade ju förra veckan.
pappa: ajdå... ja men det löser sig nog..på nåt sätt.

Haha! Ölen är viktigast, typ, maten spelar inte så stor roll, men hallå, ÖL?

Jag undrar lite hur det låter när jag skriver så mycket om öl? Låter jag som en helylle-alkis eller? Det har faktiskt hänt att jag gått ut på krogen princip nykter, men då dansar jag inte rumba till ghostbusters direkt, så det är inget jag skriver så mycket om heller.




Förresten gick jag ut på en liten promenad förut i solen, tänkte frottera runt lite och kolla på mina gamla kvarter (jag växte nästan upp här), och då hände det, jag gick vilse! VILSE! I skattkärr? Det är så jävla dumt att jag skäms. Men vafan, det kryllar ju av såna där fina förortshus som ser exakt likadana ut, det var inte förräns jag hittade den förbjudna skogen som jag förstod vart jag var. 
Det här måste ju vara det ultimata beviset på att jag faktiskt äger sveriges sämsta lokalsinne.

Kommentarer
Postat av: Anna Kaagaard Kristensen

Haha, vilse, jag är expert på att gå vilse, jag har gått vilse inne i stan i stockholm och verkligen inte vetat vart jag har varit, jag övevägde nästan att fråga om vägen på knackig låtsas skånska för att slippa fråga på min stockholms dialekt - stockholmare vilse i stockholm, det blir så fel :D

2009-04-19 @ 15:22:01
URL: http://annakaagaardkristensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0