apigt

Började bra idag. Gick till arbetsförmedlingen på lunchen, berättade det för chefen, hon var jättenyfiken på vad jag gjorde där.
 Jag kollade om jag kunde stämpla upp lönhelvetet. Arbetsförmedlingstanten tyckte att jag skulle gå till facket. Men jag har lagt ner hela facket-grejen nu eftersom jag inte fick det stöd jag trodde jag skulle få av Frisörföretagarna. Tyvärr. Bättre att ödsla energi på att söka jobb. Japp. Orkar inte med facket just nu.
 Men abf-tanten trodde iallafall att jag hade en bra chans till att få slippa karensdagarna (45 dagar!) när jag säger upp mig eftersom jag har ett gott skäl. Gött mos.
Men sen blev jag grinig, hatar att förklara saker fem miljarder gånger för fem miljarder människor, jävligt frustrerande.

Önskar jag kunde skriva om något nytt och spännande istället. Typ om en snygg kille som jag blev kär i och som bara råkade vara mångmiljonär på köpet, och att vi var ute och båtluffade i östersjön och fiskade illegal torsk.  Något sånt.

Nej, för tillfället vill jag äta upp min cheesecake och goffa ner mig i sängen.


bjur på en gammal bild från förra året där jag har ett äpple på huvudet. Jag vill nypa migsjälv i kinderna.


(P.S ska hämta ut löshåret imöra alltid nåt!)

Kommentarer
Postat av: Kreten

abf och arbetsförmedlingen (af) är INTE samma sak lina, aja baja, mamma jobbar på arbetsförmedlingen och pappa jobbar på abf (arbetarnas bildningsförbund). viktigt

2009-01-29 @ 20:14:14
URL: http://raaff.blogg.se/
Postat av: apan

haha, ässsschhh!!

2009-01-30 @ 08:14:45
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0