rastkatt.

Oj oj oj vad jag är rastlös. Är fan inte van vid att vara själv. Har flängt runt som en katt med senap i arslet halva kvällen. Slingade utvalda delar av kalufsen oxå, vi kan kalla det "guldfärgat". Skit.
Dessutom märkte jag att den där brun-utan-solen luktar kattmat, jag luktar kattmat, vad förvånad jag är. Eller inte.

Fan, fan, fan, vid den här tidpunkten brukar jag stoppa ner mig i soffan för att jag ska hinna lugna ner mig lagom tills läggdags och glo på seinfeld. Och så klappar jag mig som besatt i håret, ibland på armarna. Men det går ju inte nu.

Skulle lätt kunna medverka i stans cirkus, som ballarina, lejontämjare, eller elefantskötare, VADSOMHELST!

kött är kul,
kött är gott,
vissa delar på kött är blått.
restaurangkött är flott.
mitt hår är lite grått.
ostekt kött är rått.


ah, jag kanske borde ta upp mina dikt-skills igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0