Ingen röst.

Igår röstade folk, har jag hört. Trodde först att det var en stor konspiration eftersom ALLA hade fått röstkort utom jag. Jävligt konstigt, men jag gissar vilt på att mitt röstkort var i västerås eller bortkommen i posten. Bajs. Men jag vet däremot vad jag hade röstat på, F!. Jag älskar fan Gudrun Schyman, hon är vrålball.

I lördags gav jag mig in på politiska diskussioner i mitt sinnesförvirrande öltillstånd. Jag fattar inte var jag gång på gång envisas med det här eftersom jag är totalt jävla pantat när det gäller politik. Jag kan inget alls faktiskt. Däremot brukar jag alltid låtsas att jag kan, eller så grundar jag alla mina argument på något som jag läst på aftonbladet.

apan: piratpartiet är ett blått parti! Jag ska fan rösta rött, eller vänster..
M: mhm... så du är för fildelning alltså?
apan: jafan, klart jag är. fri fil!
M: men du vet filmbolagen tjänar aslite pengar nuförtiden.
apan: jaha? men öh..tja...om man bara tillåter lite fildelning... av musik då?
M: man kan ju inte rösta på piratpartiet bara för att få ladda ner endast musik.
apan: nehej... öh..men det är ju fint väder ute iallafall...

det går ungefär lika bra dom gångerna jag slänger mig in i vilda fotbollsdisksussioner;
apan: ah, men manchester united är så jävla bra!
*tystnad*
apan: jaha..men vilka är bra då?
killarna: inte manchester united iallafall..
apan: Liverpool?
*tystnad, följt av total ignorans*
apan: hallå?


kolla gudrun! Haha, hon är så rolig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0