jagjagjag

Har ni tänkt på vad som gör en människa trevlig? Okej, tänk dig att du är på gallej någonstans, du känner knappt någon och blir dessvärre tvingad att gå runt och mingla lite, småprata med folk. Och det är alltid någon som är speciellt trevlig, någon som ställer mycket frågor och är allmänt intresserad. Du går hem - nöjd och tänker lite på denne trevliga personen. Har du tänkt på varför du gillade den personen särskilt mycket? Jo, för att den ställde frågor om det du älskar mest - digsjälv.

 Alla människor älskar att prata om sigsjälv, vi är det viktigaste för oss, right? Shit, nu börjar jag låta som någon slags guru här. HAHA. Men det är sant och jag tycker det är vrålintressant med folk, olika situationer och hur folk reagerar osv. Och om man är ny någonstans och vill göra ett gott intryck brukar jag alltid tänka "om man vill få någon att tycka om en ska man alltid få den människan att prata om sigsjälv."
Sen är det dock jävligt tröttsamt med folk som bara vill prata om sigsjälva hela tiden oxå...

När jag var yngre brukade jag alltid fackplacera människor, "coolasomfan,somjagintevågarpratamed" eller "verkarokej". Dom som hade en lite alternativ stil var jag relativt livrädd för, eftersom jag ansåg dom vara så jävla häftiga att dom antagligen skulle hata mig. haha. Det är jävligt gött att idag kunna säga att jag faktiskt skiter fullständigt i vad folk tycker om mig. Antagligen gillar dom mig, och det är ju bra. Gillar dom mig inte är det väl deras problem, om jag inte varit jävligt otrevlig, och då får jag faktiskt skylla migsjälv. Men jag brukar utgå från att jag säkert är en hyvens person, som folk förhoppningsvis gillar.

Och sen kan jag bli lite lack när folk snackar runt. Jag säger aldrig (okej, nästan då, så jävla skenhelig är jag nog inte) något om en människa som 1,människan inte redan vet om, eller 2, jag antagligen har planerat att säga.
Folk som snackar jävligt mycket skit om folk brukar oftast snacka skit om en själv. Varför skulle man vara ett undantag lixom? Näe, mer ärlighet åt folket.


Ah, va gött, jag låg o tänkte på det här innan jag skulle somna, får fan inte frid i kroppens förräns jag kan sätta ord på det. GÖTT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0