JagvillvarasomLina

Hade en fanclub en gång som hette så, "JagvillvarasomLina", ni behöver nog inte ens gissa vem som startade den? Och om ni inte kan gissa ber jag er att läsa under kategorin "hybris" så att ni får ett korrekt helhetsperspektiv av undertecknad.

Nåväl, tro´t eller ej men "JagvillvarasomLina" blev en stor hit och lockade även en stor skara fans. Alla som blev medlemmar fick även ett mail i veckan där jag bifogade "veckans dikt". Och vilka dikter! Fantastiska mästerverk som jag kan stoltsera med även idag, särskilt eftersom en skribent för sundsvallsbladet fick upp ögonen för mina litterära masterpiceses och jag blev publicerad där flera gånger och norrland hurrade glatt!

Känner mig snäll och mysig idag, så idag tänker jag dela med mig utav ett par av mina samlade verk.




rosor är röda,
violer är grå.
jag heter Lina,
det gör inte du.


skitigt hår av äppelhjort,
ändå har dem roligt och spelar kort.
Jag tänker inte vara med för jag är sur,
fast tältet fungerar som en bra bur.
kycklinglukt jag luktar som,
eller en flaska äcklig rom.
nej, nu går jag hem,
så sitt där ute era äckliga slem!

Tankar utan flöde
En gorilla utan öde.
en hamster i en tanker,
någon rånar banker.
raknäsvisa folk,
dödas med en dolk.
bonk


När jag vaknade imorse luktade jag cigarill.
Åt mat vid Icas-grill.
glömde min cykel.ja?
tralla-lalla-la?
sett på film i nie timmar.
nu vet ja inge mer som rimmar.

Tänder är tråkigt.
Händer e bra.
Fötter ska man gå med.
Inte jag.

Jag ser på dig.
Du ser på Mig.
Vi ser på varandra.
fan va ful du är.



fantastiskt, eller hur?

Kommentarer
Postat av: emmy

hahaha! underbart. dina dikter värmer djupt in i hjärteroten min :)

2009-11-25 @ 22:44:32
Postat av: apan

ja, visst äre vackert så säg!

2009-11-26 @ 10:01:45
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0