"Jag gillar inte barn."

Exakt den meningen klämde jag för ett par månader sen bland ett gäng tjejer. Inte populärt. Man kunde trott att jag just sagt att Hitler var en fin kille. Eller att jag var kusin med Beyoncé.

Det blev knäpptyst och jävligt obekvämt.

Men nej, jag gillar inte barn. Sant. Barn jag inte känner. Jag vet inte riktigt hur jag ska uppföra mig runt dom, jag har inte bra hand om ungar.
Gick barn o fritid på gymnasiet. Jobbat som dagisfröken, jobbat som barngympa-ledare, varit på en massa massa skolor och praktiserat.
Barn är jobbiga. Dom skriker, slåss, snorar, ramlar.

Nu menar jag inte att jag ogillar alla ungar, självklart lär jag ju gilla mina egna ungar, och mina vänners. Såklart. Men det är konstigt egentligen att det är så KONSTIGT för en tjej att tycka så. Hade en karl yttrat sig om det, lär ju ingen höjt på ögonbrynen direkt.

Men så äre. Ogillar barn. Japp.

Kommentarer
Postat av: Sara Hell

go lina! politiskt korrekt är tråkigt. och: män är djur, hahahah.

2009-10-03 @ 16:42:32
Postat av: apan

hahaha! sant!!

2009-10-04 @ 11:04:54
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Anna Kaagaard Kristensen

Jag har aldrig förståt varför det är så upprörande när tjejer säger att de inte gillar barn. Jag gillar barn, men bara barn som jag har någon form av relation till, mitt barn, kompisars barn eller barn som jag jobbar med, men anonyme lille Kalle skiter jag faktiskt i.

2009-10-04 @ 15:14:57
URL: http://annakaagaardkristensen.blogg.se/
Postat av: mama

Jag är likadan! De kan ju vara söta.. men de skriker och gnäller och är kladdiga typ hela tiden.

2009-10-05 @ 16:26:37
URL: http://naughtyandmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0