If I were a bloggkändis...

Ibland när jag går på stan får jag för mig att folk glor. Förr antog jag alltid att det hade att göra med lagom dos paranoia och en skvätt hybris. Eller att jag gick konstigt? Flaxandet med armarna och mina taxben som flög överallt samtidigt.
Men! Nu har jag fått för mig att folk kanske känner igen mig? Tänk om NÅGON känner igen mig från bloggen och tänker "haha, men det är ju apan". Det skrämmer fan skiten ur mig. Ännu värre hade det nog varit om någon kom fram och ville hälsa. Jag vet inte hur jag skulle reagera.

a) jag hade börjat svamla om precis ingenting. Gjort desperata försök till att vara rolig genom att lajna påhittade bellman-skämt.

b) jag hade börjat grina. av lycka, rädsla eller något annat.

c) jag hade blivit asnervös och börjat stamma till obegriplighet. "h-hej, h-h-hallon..p-p-påse? k-k-k-k-kattbajs."

Det troligaste hade antagligen varit att jag faktiskt skulle tro att det var någon slags försäljare på något sätt, börjat vifta med händerna och skrika "HÖR INTE, LYSSNAR PÅ MUSIK". Som jag brukar göra.

Tur att jag inte är kändis. Än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0