Dag 08 – Ett ögonblick som förändrade allt

Oj. Vad svårt. Ett ögonblick...hmmm.

Kanske när jag satt på tåget upp till östersund för första gången och var helt utan skyddsnät. Jag har varit så feg i hela mitt liv, och det var så läskigt att testa sina gränser, se vad jag pallar lixom. Våga åka till Östersund och plugga i ett år, utan någon jag kände, bo ihop med en helt okänd person, lämna allt. Det var hemskt. Och nyttigt.
Men kul hade jag, hela året, kanske bland det absolut bästa jag någonsin gjort. Det stärkte mig som person, jag kände att jag förändrades på något sätt, blev av med fegheten och blev mer självsäker!

Ett annat ögonblick var när jag stod och kväljde upp lunchen på toan och insåg att jag var tvungen att reda ut skiten själv. Hade haft bulimi hela gymnasietiden och insåg att jag knappt fick någon hjälp. Hade sökt hjälp, men fick ingen eftersom jag var "för gammal" för att bli satt i någon stödgrupp. Jävla system det oxå.

Jag vet inte riktigt hur jag gjorde, men på något sätt lyckades jag väl få någon ordning på det, fast det tog tid.
Synd att jag mådde så dåligt i gymnasiet, för jag har förträngt väldigt mycket från den tiden. Hade lixom velat minnas mer.

Puss

Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Tack för att du delar med dig av dig själv och vågar öppnar dig.

2010-12-04 @ 18:40:49
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: apan

varsegod. haha. men nja, brukar inte skriva om såna grejer, men vafan lixom. :)

2010-12-04 @ 18:44:44
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0