HÅRTIPPZ!

Drömde om schampoon o balsam hela kvällen efter att jag läst i LISAS blogg att hon söker lite tips på schampoon o grejer.

Okej, för er som inte vet så är jag frisör. Kanske den bästa frisören!! Sjukt jäla duktig är jag, har tillochmed drivit en hel salong själv i ett år. (haha, hej hybris, det är kul att skriva så för det låter så proffsigt, men det är sant!!! plus att alla frisörer har storhetsvansinne, det vet ni va?)

Nåja, ang. alla schampoon o balsam dom gör reklam om på teve, ni vet aussie, glow, tresemme osv, jag ska ge er ett direkt tips på hur ni vet vad som bara är skitprodukter:
ALL REKLAM DOM GÖR PÅ TEVE FÖR S.K SCHAMPOON O BALSAM ÄR SKIT. ALLT.

Okej, det kostar lite mer med tresemme? Då borde det vara bättre alltså?
Nejrå. Det är samma pissiga innehåll som vilket jävla ica-schampoo somhelst. Det du betalar för är MÄRKET!
Enda skillnaden är som sagt att du köper det på Kicks eller åhlens och att det är dyrare.

Lägg femtio spänn till och du får ett riktigt bra schampoo som du kan köpa hos frisören.

Ska ge er litte tips på bra grejer!


Lanza har sjukt bra färgschampoon! Absolut bästa på marknaden!

slitet hår? kerasilk är en litten flaska innehållande magi (HAHA), nej men det gör underverk med slitet hår, en "leave in produkt" som är helt fantastisk. Har dock hört att dom skall sluta tillverka den. Hoppas inte!! Är rätt billig med!


Gillar Loreals produkter! särskilt denna inpackning för trött och slitet hår. Inpackning innehåller mycket fukt (balsam innehåller typ 30% fuktgivande och inpackning ca 80% fukt)! Kör en inpackning minst en gång i veckan!
Har du färgat hår skall du dock välja en inpackning som är färgbevarande då inpackningar har en förmåga att "dra ut färgen" ur håret!


 
Pöjker (och flickor!), använd för i helvete inte nån jävla Daxwax!! Det innehåller motorolja, plus att det är riktigt jävla vidrigt att få bort ur håret. Vill du få bort det ur håret så kör i en riktigt fet inpackning så löser det upp!
Disp Fiberxax är bland det bästa jag testat! Funkar på dom flesta hårtyper!


blondin? Alla vet ju hur jobbiga blondiner är med sitt blonda svall, "DET SKA VA EN KALL FÄRG!!!", Joico har det bästa silverschampoot! Lovar! Håller skitlänge, använd inte varje dag bara, då kan det torka ut håret!



Sist men inte minst så har Maria Nila en färgmask! Har faktiskt inte testat just denna, men jag har hört att den ska vara bra! Väldigt bra med färgmasker om man har rött hår eftersom färgen gärna vill försvinna fort.


Sådärja. Nu känns det bättre. Har ni några frågor om nånting är det bare o fråge på!

Och bilderna har jag snott från Lyko.se, mycket bra sida med billiga grejer!


(P.S det går inte att "reparera" ett helt skadat hår, oavsett vad det står på produkterna, det enda som egentligen funkar är klippning, däremot kan du förebygga slitet hår när det är friskt med bra produkter!)

Pözz!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

haha, silverschampoot du tipsade om står i mitt badrumsskåp ;) likaså inpackningen från l'oreal. men det här med friskt hår är ju rena bullshiten egentligen, hår är ju dött. så särskilt friskt kan det ju aldrig vara. tycker jag?

2010-01-13 @ 17:58:44
Postat av: apan

haha!! word!

2010-01-13 @ 19:29:07
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: elli

Jag har Lanzaaaa! :D:D:D

Måste bara hålla tummarna för att Erik inte slängt alla mina finhårgrejer som jag råkade lämna i gamla lagenheten. Di där kärera fatter ju inte värdet i vissa saker.

2010-01-14 @ 19:02:13
URL: http://www.elli.nu
Postat av: apan

elli: nej!!! lanza är bra skit!

2010-01-14 @ 22:35:04
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0