Har du bra självförtroende?

Hakar på Annas bloggämne den här veckan som är: "Anser du att du har bra självförtroende och hur definierar du bra självförtroende?"

Under mer än halva mitt liv har jag haft rätt så kasst självförtroende. Jag har varit blyg, förvirrad och känt mig som en bluff. Jag hade ätstörningar och sinnesrubbningar i hela gymnasiet och har därmed lyckats förtränga mer än halva gymnasietiden. Sökte även hjälp för detta, men det fick jag ju inte, utan fick nöjja mig med kuratorn som inte gjorde ett skit.
När jag slutade gymnasiet tröttnade jag på att må dåligt, den enda som kunde hjälpa mig var ju jag. Så jag flyttade ifrån karlstad upp till östersund och gjorde något jag alltid drömt om - bli frisör.

Och då kom det, självförtroendet! Jag gjorde något jag älskade, och var rätt så bra på det! Träffade människor jag aldrig skulle träffat annars och kunde lixom "hitta migsjälv" (jävlar vad klyshigt det lät). Har förutom självförtroendet även skaffat en fantastiskt bra självkänsla! Känner migsjälv jävligt bra, vet om mina brister och mina bra sidor, vilket gör mig till en ganska trygg människa. 

Självförtroendet vajjar dock ibland, särskilt när jag inte har jobb, men annars är det bra, tackar som frågar.
För mig betyder självförtroende att man tja, tror på sigsjälv, tar för sig, vet vem man är och sådär.

Och det märkts tydligt, jävligt tydligt på vilka som har det och inte. Människor med bra självförtoende är sexigt. (självgodhet är det inte)


/Peas


Kommentarer
Postat av: Sofia - TÄVLING: VECKANS BLOGG

Var med och tävla om att bli veckans blogg, och därmed på fler läsare :D:D



http://sofiaelinab.blogg.se



:):)

2010-01-24 @ 18:40:27
URL: http://sofiaelinab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0