To shave or not to shave?

Har läst vildsinta diskussioner nätet på sistone om hurvida man som kvinna/tjej ska raka sig eller inte, typ HÄR och HÄR. Mycket spännande.

Jag minns att jag redan i tidiga år blev tillsagd att man skulle ta bort håret vid bikinilinjen för att man helt enkelt skulle göra det. Så var det, hade man hår skulle det bort.

Har faktiskt vaxat, rakat och hållit på i många år, tyvärr har det inte funkat så jävla bra eftersom jag faktiskt fått utslag av det, och det har kliat och varit ett jävla elände. Så nu skiter jag faktiskt i det, ansar lite och trimmar litte istället så att det inte ska bli djungel. Benen rakar jag väl ibland på sommaren och när jag vill känna mig lite extra fin nån gång.

Man kan INTE säga att man rakar sig för sin egen skull, eller hur? Hade det inte funnits rakhyvlar så hade ingen rakat sig. Det är samhället/media/whatever som har fått oss att raka oss, det är en trend helt enkelt!

Och så har jag ett krav. Om en kille vill att jag ska raka mig, tja, då får fan han oxå göra det. Rätt ska va rätt lixom.

Sen får folk göra vadfan dom vill med sin kroppsbehåring.



Kommentarer
Postat av: Evelina

Ja nej jag håller med dig. Man rakar sig fan itne för sin egen skull direkt.

2010-01-25 @ 12:29:35
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Kajsa

det klart det är samhället som gör att vi rakar oss. men samtidigt, jag rakar benen varannan vecka minst för att jag tycker det är snyggare inte för att lars bryr sig. precis som att man sminkar sig, färgar håret, noppar ögonbrynen osv. inget vi gjorde som grottmänniskor väl?

2010-01-25 @ 13:48:17
Postat av: apan

kajsa: precis! Inget sådant hade existerat om det inte hade blivit trend av det. Däremot tycker jag att det blir ett jäkla liv om man talar om att man INTE gör det.

2010-01-25 @ 16:41:27
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: kaka

...fast blire ett sånt liv, egentligen? Mja kanske om en kändis säger att hon inte rakar sig under armarna, då blire debatt. Men om jag säger att jag inte rakar benen så rycker folk på axlarna och säger "Gött för dig!" haha!

2010-01-25 @ 22:43:53
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Kajsa

nä jag har heller aldrig varit med om att det blir ett jäkla liv?

2010-01-26 @ 18:59:12
Postat av: apan

nejmenasså... det var inte så jag menade.

2010-01-26 @ 19:02:56
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: apan

eller rättare sagt. stryk "det blir ett jävla liv"

2010-01-26 @ 19:04:01
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0