Elmia inspiration 2010!

Jag var ju på hårmässa förra veckan i Jönköping! Jätteskojjig och bra mässa som odlade ny kreativitet och inspiration hos oss alla.


Skulle gissa på att det var ungefär 3000 frisörer som härjade runt, och det var fräsigt att se på skitsnygga frissor. Dock skulle jag väl rekommenderat en hårkamning för egen del då mitt hår stod åt alla håll och jag kände mig inte särskilt snygg, särskilt med röda ögon som en fräck detalj.

Hade mobilen i högsta hugg därför blev bilderna...nja, sådär va.

Tog massa bilder på den här snubben. Vet ej varför, och jag har inte en aning om vem han var. Men han var norsk iallafall...

Fudge hade en dubbeldäckare som senare fylldes med fulla norrmänn. Är man norsk giller man busser.

Lite modeller, nästan som skyltdockor.
Här är han igen, norske frisören. haha.
Glada laxar! Mine kollegor, vet inte ifall jag vågar skriva ut namnet på dom, men snygga är dom!!
en älg med mössa. hehehe!!!
Noir stockholm, rätt tölig visning. :(

Har massa mer bilder, men kvalitén är askass så det är fan ingen idé. Men kan berätta litte om vår/höstmodet 2010!
Mycket mycket rakat, undercuts, sidecuts, knappt några rufsiga frisyrer syntes till, utan det var mycket "släta", men välklippta frisyrer, mycket snyggt! Asymmetri är ledordet!  Löshåret håller på att försvinna, samt det långa håret som istället blev halvtråkiga axellängder med "osynliga" uppklippningar.


Volymen skall vara uppepå huvudet (eller på sidorna, inget mittemellan), och killar, spara ut eran längd på skallen och klipp det riktigt superkort på sidorna! städat och cleant (fan vad lame det låter när jag försöker skriva sånt här, hehe). Vill ni ändå ha kort hår uppepå så skall hela håret klippas fingerkort i samma längder med flikiga toppar.

Färg då? Kalla färger! Mycket rött, men även där kalla friska färger, sandfärgat, körsbärsblondt osv.


Fick ju fan panik av alla snygge frisörer då min frisyr var sooooo 2009 att jag klippte till mig i veckan, tog ut löshåret och kände mig fri som fan. Får se hur länge jag står ut, ett par veckor kanske.


Hittade en film från mässan ifall ni vill se mer!

Kommentarer
Postat av: Rävfan

Kommer undercutten göra comeback i modevärlden? Synthare överallt :l

2010-03-29 @ 16:01:13
URL: http://fuchs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0