gammal är äldst

I mina ungdomsår så brukade jag spela in musikvideos från TEVEN på våran ultragamla VHS. Fanns ju ett program som hette "Voxpop", vilket var obligatoriskt att se på om man ville hålla sig uppdaterad med dom coolaste videosarna. Dessutom hade vi bara ettan, tvåan och fyran, så något alternativ fanns ju inte. (ok, radion då).
Satt där klistrad framför videon, och så fort en ball video kom på så ba "REC", och sen stopp.

Glömmer aldrig när "barbie girl" med aqua spelades för första gången. Helt fantastisk låt! Och videon då! Såg på den jämt. Älskade den.

Sen gjordes ju dom bästa musikvideosen(arna?) runt 80 och 90-talet. Det vet alla. Här kommer några favoriter.





Sledge hammer! Hur fantastisk är inte den här rå?


erasure - a little respect. Gillar alla "metaforer" med små änglar och telefoner som ringer o dom ashäftiga effekterna!!! BLURRIGT!!!


falco - rock me amadeus. Pimpigare än så här blire inte!


Kommentarer
Postat av: Karin

Fantastiskt! Älskar Sledgehammer.

Jag följde också Voxpop och spelade in på VHS. Minns hur man chansade på att en video var bra, för man visste ju inte innan. Har diverse skumma band hemma.

2011-08-09 @ 11:39:44
URL: http://incredibleheebiejeebies.blogspot.com
Postat av: apan

Ja, blir lycklig i själen varje gång jag sert! nej det var fan en vild gissning.

2011-08-10 @ 21:41:04
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0