lez bitternez

idag ska vi fan inte vara så jävla bittra!! Skall ej posta några traumatiska röv-inlägg, skall ej heller ställa mig och nödgrina på opassande ställen och tycka synd om migsjälv.

Nej nej, idag styr vi upp lite fina grejer som undertecknad har haft stort intresse för under sjukskrivningen än så länge; nämligen filmer.

Sedda filmer samt serier:


Naken.
Madde på jobbet lovordade den här fantastiskt asdåliga filmen och hävdade att den var perfekt som bakisunderhållning då hjärnan ej behöver jobba. Jag håller inte med. Inte ens som morfinstinn, svimfärdig eller ens dretfull skulle den här rullen kunna åstakomma något alls. Jag led som en blind epilepsihund (mops) genom hela spektaklet. Big no no.
-3/5 apor


Megamind.
Jag gillar ju Will Ferrell och alla såna där fjant-skådisar som skriker sig genom filmer.
Som alla animerade/tecknade filmer så är dom ju mer eller mindre uppenbara lixom. Filmerna alltså. Och jag gillar dom flesta, lite gulligt, lite roligt och rätt så lättuggat.
Den här filmen handlar om en evil blåskalle och råkar döda sin superhjälte och skapar därför en ny superhjälte att bråka med. Klart sevärd!
3/5 apor


coco avant chanel
Gött att filmen är på franska så att inte jänkarna hann göra allt på engelska med fransk brytning. Hatar när dom gör så. Gillar ju hon Audrey..tutu, hon är ju för göllig. Lite synd att filmen knappt handlade om kläder utan var mer som ett episkt kärleksdrama och att stackars Chanel mest var ute efter att knulla och bli rik.
Var inte coco chanel halvnazist förresten? Och varför var inte det med i filmen?
2½/5 apor!


Alive
Boken var bättre!!!! I boken slafsar dom i sig lungorna och levrarna från sina polare, gör stuvningar på hjärnorna osv.
I filmen får man bara se att dom karvar lite lätt i skinkorna. Pfft. Dock så blir ju alla filmer mycket bättre så fort det finns en verklighetsanknytning. Se inte filmen om du ska ut och flyga. Det gjorde jag -97 och har varit extremt flygrädd sedan dess. Å andra sidan fick man ju lära sig överlevnadshantering på ett helt annat plan (höhö).
2/5 apor.


Raising Hope
Fantastiskt bra serie (tack Anna K för tipset!) om en retarded familj som tar hand om en litten onge.
Från snubben som skapade My name is earl! Tokbra!
4/5 apor


Kommentarer
Postat av: Linus

The Straight Story av David Lynch. Äldre man + åkgräsklippare.

2011-01-19 @ 12:37:06
Postat av: apan

nej! gillar inte Lynch, förutom eraserhead. Han är för djup och komplex. Fast en gräsklippare lät ju...bra

2011-01-19 @ 14:39:06
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Anna Kaagaard Kristensen

Åh, jag älskar verkligen raising hope, jag har för mig att nya avsnitten startar 8:e februari :)

2011-01-19 @ 16:08:45
URL: http://annakaagaardkristensen.blogg.se/
Postat av: nicke

Glöm inte att ladda ner "A Serbian Film"



Ganska schyst drama som visserligen blir lite väl sött ibland, men bra humor.



http://thepiratebay.org/torrent/6091866/A_Serbian_Film_2010_480p_BRRip_XviD_AC3-ViSiON

2011-01-20 @ 00:11:30
Postat av: apan

anna: wiee!!! längtar! älskar när man hittar bra serier sådär!



Nicke: hahaha!!! Google is my friend. No way jose!!!

2011-01-20 @ 10:29:58
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0