Ett inlägg om endast smör.

Läste i tidningen imorse att smöret var slut i affärerna pga alla "fettdieter". Ungefär halvvägs in på dagen hade jag utvecklat svår smörångest. Var mitt smör slut hemma? Behöver jag smör? Vad kommer hända ifall jag INTE har smör? Frågorna snurrade i skallen och ångesten var total.

När jag klev av bussen rusade jag in på Konsum och hetsade snabbt mot smörhyllan. Tackolov! Smörsmörsmöööör i mängder. Övervägde att köpa på mig ett par kilo inför framtida smörbrister. Men köpte bara det största smörpaketet jag hittade. Det fick duga.
När jag äntligen kom hem insåg jag att jag redan hade ett skitstort smörpaket. Och i mitt sinnesförvirrade tillstånd slängde jag det. En timme senare insåg jag vad jag gjort, förbrukat ett fullt användbart smörpaket.

Och nu är det försent. Smöret är borta. fan.


Kommentarer
Postat av: Sara H

slängt smöret och tappat...förståndet? ;)

2011-09-14 @ 21:54:44
Postat av: Anonym

Hej Lina! Man kan frysa in smör!

2011-09-15 @ 09:08:22
Postat av: emmy

meeen knäppo! ;)

2011-09-15 @ 11:04:16
Postat av: apan

sara: jaaa uppenbarligen. Sålt smöret och slängt byxorna. :(



anonym: Det vet jag lika väl som att hitler hade moppemusche, har ej frys dock, bara världens minsta frysfack. :(



emmy: durå, skomördarn :(

2011-09-15 @ 21:36:51
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0