doktor stjärt!

Idag har jag varit hos doktor Stjärt. Eller hos doktorn/kirurgen och kollat in min sargade röv. Och det blev ju typ som jag trodde. Efter förra årets stjärtoperation så har en ny fistelgång uppenbarat sig precis under operationsärret. Stjärtdoktorn tyckte att det var en bra idé att operera igen, kötta upp ett ordentligt sår så att det inte skall bli utrymme för fler fistelgångar. (fistlar lär ju vara världens äckligaste ord btw).

Jag suckade och svor lite. Frågade samma frågor som jag alltid gör till samtliga läkare, trots att jag redan vet svaret; "är det farligt?/nej, är det akut?/nej" osv. Glömde fråga vart allt blod kom ifrån dock, det hade varit spännande att veta.

Alltså... Jag vettefan. Är ju inte helt skitpeppad på att hänga på vårdcentralen i 9 månader igen lixom. Och operationen var ett jävla helvete. Men å andra sidan kan jag inte gå runt och ha ont i röven titt som tätt. Sa iallafall att jag vill vänta med op, kanske till hösten.

Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Ajmen fy fan. Vad är det där för skit. Ovanligt va?Jag vet att fistel betyder ficka men jag fattar ändå inte... fick in vartdå? I tarmen?

Huu.. Då blir det tonfisk igen alltså.



2012-04-12 @ 21:46:24
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: hogie

Usch vad tråkigt. Men förhoppningsvis så behöver du inte hänga på vc i 9 månader en gång till? Den här gången kanske allt blir jätterätt ganska fort.

2012-04-13 @ 10:41:19
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: apan

nina: inte i tarmen! det är en slags spricka som går rakt in i huden och typ bildar var och så blöder det ibland! Du kan ju googla på pilonidalcysta om du vågar. ;)



hogie; mja, antagligen blir det samma igen, särskilt om han vill kötta upp halva röven på mig igen, "just in case" lixom. bleh!

2012-04-14 @ 16:51:47
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0