sätt dig ner ditt tard!!

Jag kanske är halvt fläng som irriterar mig på detta faktum; KARLSTADS KOMMUNS INVÅNARE SUGER PÅ ATT ÅKA KOMMUNALT.
Så är det. Dagens sanning. Åkte nyss buss hem, varav det var MINST 7 lediga sittplatser (framme i bussen alltså), då kliver två människor på (ej tillsammans) som valde att ställa sig i gången. Blir helt vansinnig. Och jag fattar inte varför man väljer att stå upp i bussfan, det är ju både farligt och svårt (med risk för att välta). Vafan? sätt er ner förfan.

Hände ju ungefär samma grej för några dagar sen, då på en proppfull buss, det fanns fan flera lediga säten, ändå stod folk upp. WHY?? Jag armbågade mig fram likt Moses i vassen till ett ledigt säte. Stå upp om ni vill, era dumma jävlar, tänkte jag nöjt medans jag satt gött hela vägen hem till Nazareth.

Gah. Eller är jag skittöntig som blir asgrinig över sånt här? någon annan som gjort liknande reflektioner?

Kommentarer
Postat av: matilda

jag jag jag!

fast jag blir mest grinig på när bussen är full och man MÅSTE stå upp och folk inte fattar att de ska fortsätta bakåt i bussen så att alla som går på också ska få plats att stå!!!!1!1! nejdå, folk står längst fram o ploggar igen gången och fattar minsann ingenting. suck.

2012-06-07 @ 21:17:24
URL: http://annaclaratilda.blogspot.com
Postat av: Linda

sånt där irriterar mig med men då tänker jag för mig själv "har säkert hemorrojder" och så blir jag lite gladare ;P

2012-06-07 @ 22:23:35
URL: http://livinis.blogg.se/
Postat av: apan

matilda: ja det är oxå ett jävla störningsmoment!! hur svårt kan det va att gå bakåt lixom!!!1 Man är ju ej en krabba. :(



Linda: haha! ska tänka på det i fortsättningen och se ifall jag blir gladare, eller surare. hähä

2012-06-08 @ 22:52:07
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: KKP

håller med Matilda! Dessutom framstår deras tankar som "nej dig vill jag inte sitta bredvid, ditt äckel"!

2012-06-10 @ 18:18:51
URL: http://kirrekirrepirre.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0