daimtjej

Måste.sluta.handla.
Överkonsumerar grejer nåt så förbannat. Allt jag köper gör mig lycklig, för en stund iallafall. Spelar faktiskt ingen roll riktigt vad jag köper, huvudsaken är att jag köper något.
Idag skrek jag av lycka när jag såg en rättika (rätt ut alltså, ba "IHHHH").

Försökte övertala migsjälv till varför jag inte behöver ett par guldglittriga leopardballerinaskor. Ville ha dom för dom skulle passat min outfitt så jääävla bra med guldnaglar, fladdrig transparant skjorta och en enkel t-shirt till, och så det där stora blaffiga guldhalsbandet som ja råkade köpa igår, det va ju rätt dyrt men det passar ju till så mycket? Alltså ni hör ju själva.

Dessutom är jag pissfattig. Vilket gör saken ännu värre. SÅ. Nu gör vi nåt åt saken. Har ingen lust att stå och skämmas i lyxfällan om ett halvår lixom.
Köpstopp. Nu ska jag inte köpa något jag absolut inte behöver (förutom mat då, och kanske bara den där cp-snygga skjortan på H&M som skulle passa så bra till... oh wait..)
Sätter ett gött ultimatum, om jag köper något onödigt igen inom 3 veckor så tänker jag överlåta min ekonomi åt nån annan som får ta hand om den tills jag skärper mig!!!
deal?


Kommentarer
Postat av: Ida

game on. ;)

2012-06-01 @ 23:46:39
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0