ett littet tips

 
kund; du får helt fria händer! gör vad du vill!
apan: ok! vad kul! Ska vi ta av en bra bit på längden då?
kund: näee... alltså jag sparar ju ut det..
apan: ok, ska vi klippa upp det rejält istället då?
kund: nej! det blir så stort då. Men liiiite går bra.
apan: jasså... ja, men göra nån slags lugg då?
kund: passar ju inte så bra i lugg, hade det när jag var 5 år. 
apan: en "lätt" snelugg då? som knappt syns? och så klipper jag 1 cm på längden och klipper upp det med två cm? 
kund: låter jättebra.
 
Det här är faktiskt ett jättevanligt scenario. Eller "vad skulle du göra om du fick fria händer...?". 
jag är ingen tankeläsare. Tyvärr. Jag känner inte dig. Jag vet inte vad du har för stil. Det ÄR skitkul att få helt fria händer, men då får du dras med konsekvenserna oxå. Discofrilla anno -86 kanske inte alls passar dig egentligen, även fast jag tycker att det är dretsnyggt.
 
Gör såhär istället om du är sugen på något nytt, tag med några tidningsurklipp på frillor du gillar och säg "nåt sånt här, i den här stilen", så får man ett slags hum om vad du har för slags stil. 
Det är ju det som är så bra med stammisar, man har klippt dom ett tag, vet vad dom går för och då funkar det att göra nåt helt nytt!! 
 
pözz. Nu ska jag till kneget!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0