Apan bantar

Jag ska banta! Vägde mig i måndags och insåg att jag gått över min trivselvikt rätt rejält och så försökte jag att ej få någon slags panik. Keep calm and...?
Att ej hetsa fram den ätstörde djävulen inom mig.
Skall det bantas så skall det göras med klass, stil och i lugn och ro. Ingen hets!

Har redan lyckats gå ner ett kilo! :)
Tror dock inte att jag vill skriva om bantning på reguljära bloggen utan kör på matbloggen istället.

Sen vill jag absolut INTE ha några kommentarer om att "vaddå du ä inte fet", "jag är tjockare", "vad fin du är när du gått ner ett par kilo" "du är fin som du är" osv. Tänk på att jag har haft ätstörningar och jag vill inte ha något som triggar igång den skiten igen.

När jag säger "banta" menar jag att jag vill gå ner ca 5-10 kilo, jag vill inte bli smal, för det trivs jag inte i.

Vill ni läsa om min "bantning" så skriv en kommentar så länkar jag till matbloggen!


Kommentarer
Postat av: hogie

Alltså "Men guu vad fin du är! Du har gått ner i vikt va?!"-kommentarer kan vara de sjukaste som finns. Nästa gång jag ser nån som gått upp ska jag nog "Men guu va fin du är! Du har gått upp i vikt va?! Mycket snyggare nu".

2013-05-31 @ 15:56:25
URL: http://hogieskill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0