Va inte så sur, du är gulligare om du ler. ;)

Klippte en awesome pagefrisyr igår som jag blev väldigt nöjd med. Jag tyckte att det långa håret endast blivit långt och schletet. Väldigt frisyrlöst lixom.

La upp pagefrisyrbilden på Facebook och fick 30 likes och några gulliga kommentarer. Mmm. Och så var det ju ofcårse en man som ville vara (citat;) lustig. Jag har ju rätt stor självdistans och jag gillar att driva med migsjälv ibland. Men jag gillar inte när andra gör sig lustig på min bekostnad. 
Egentligen kunde det varit ganska kul. Jag tänkte faktiskt blogga lite om det och lixom "höhö". 

Men jag är så jävla svintrött på att folk (läs män) tar sig friheten att kommentera och kritisera ens utseende, utan att man ens bett om det. Och tar man illa vid sig så är man överkänslig, paranoid eller dum i huvudet. Inte ens känslorna får man ha ifred. 

Och fyfan vad mycket skit eller "goda råd" jag har fått höra genom åren om mitt utseende. Tänk om jag hade gått ner lite i vikt, vad snygg jag hade blivit! Varför använder jag bara pösiga kläder för? Ha lite tajtare kläder så ser jag smalare ut. Kanske lite mer urringat? Inte alltid, men ibland lixom??? Varför sminkar jag mig sådär för? Lite för mycket va? Jag var faktiskt myyycket finare i mörkt hår! 

Som sagt, svintrött. Här kommer ett litet tips; om du känner för att kritisera eller vara lite "lustig" om någons utseende, så håll käften istället. Ba shhhhh!!! 

Lite selfies på min nya fräna frilla!!! 

Älskar facto att det är en tung page. Inge uppklippt här inte. 

Pözz

(P.s älskar oxå de facto vad gravidhormonerna gör oxå. Släpp lös alla jävla känslor på en gång. Det är helt awesome!) 


Kommentarer
Postat av: Malin

Såg på IG att du hade hittat den där Lina Neidestam-serien, så himla klockren! Tänkte på den när jag läste ditt inlägg här. Himla kul med en sån tankevurpa för "killar" (menar här klyschiga heterokillar) som tänker sig att vi tjejör alltid är intresserade av tips på hur vi kan bli mer attraktiva för just dom. Ha ha!

Svar: Haha ja eller hur! Såg den efter att jag skrivit och kände att det var ju exakt det jag menade.
Så jävla typiskt och dom menar alltid "väl". Blagahaj!!!!
din apa i etern.

2014-04-02 @ 15:12:59
URL: http://wahoonieshaped.blogspot.com
Postat av: hogie

Jag kommenterade en tjejs utseende på twitter en gång - hon var skitsnygg så jag skrev väl ungefär det till henne. En annan tjej gick alldeles BANANAS! Hon tyckte inte att vi tjejer heller ska kommentera varandras utseende - inte ens om det är positivt. För det är att objektifiera.. Men du är iaf skitsnygg!

Svar: Vilken onödig kommentar av tjejen. Kan dock hålla med henne till viss del, att det kan bli lite för mycket fokus på utseendet, även positivt.
Jag har börjat tänka på hur och när osv jag ger komplimanger. T.ex om jag träffar ett par tjejpolare och det första man säger är "nämen va fiiiina ni är" istället för "va kul o se er!"

Sen är det ju en fråga om vad man själv tycker är fint, estetik osv, skönhet ligger i betraktarens öga you know. Och det är å andra sidan inte fel med rätt komplimanger.
Asch vad dravligt det blev. Tack förresten.
din apa i etern.

2014-04-06 @ 19:13:51
URL: http://hogieskill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0