Va röstar du på då?

Har fått lite dille på att fråga folk vad dom ska rösta på i valet. Mest för att det är lite spännande, och att jag är en nyfiken mjälte. 
Och typ ALLA jag frågat säger "vet inte..". 
Är det här för att 1; det är fult att prata politik? Det är någon man inte frågar okänt fölk? 
Eller 2; att folk faktiskt inte vet? 

Anywayz så känner jag att valet kommer att bli sjukt spännande i år. Och jag tänker att jag ska i lugn o ro försöka plöja igenom lite partier så att jag oxå vet vad jag ska rösta på. Sist så råkade jag panikrösta och då blev det sossarna och vänstern. 
I år tror jag vänstern och Fi ligger bra till för egen del. 

Så... Vad ska ni rösta på da????

Kommentarer
Postat av: hogie

Alltid Miljöpartiet ♡

2014-04-09 @ 21:05:01
URL: http://hogieskill.blogg.se
Postat av: emma

vänstern tror jag det får bli. frågar du kunderna också. jag klippte mig i anslutning till förrförra valet (tror jag at det var) och då frågade frisören en massa om vad jag tyckte om valutgången osv vilket jag kände bara var befriande och positivt. om fler diskuterade hur de upplevde samhället skulle det kanske också finnas mer solidaritet i riksdagen.

Svar: Jo jag brukar fråga kunderna, som sagt, spännande! Fast jag blir alltid lite nervös över att någon ska svara "SD".
Runt förra valet klippte jag en man som var ifrån Argentina, han ville jättegärna diskutera politik och tyckte att många svenskar var så försiktiga just kring det.
Så visst vore det skönare med en lite med avslappnad attityd kring just politik över lag!
din apa i etern.

2014-04-10 @ 17:51:48
Postat av: emma

alltså mening två var en fråga. :)

2014-04-10 @ 17:52:20
Postat av: Malin

Miljöpartiet! Men jag älskar även andra.

Svar: Bor inte du i Norrland? Har en svår fördom att alla norrlänningar typ hatar mp pga att dom vill höja bensinskatten. Men som sagt, det är bara en fördom. ;(
din apa i etern.

2014-04-17 @ 13:20:56
URL: http://malinsvedjeholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0