Gröööde

På danska kanske "grööde". Vet ej. 

Har blivit en riktig gröt-människa. Det är en väldigt praktiskt frukost då man blir dretmätt, samt att det är jävligt billigt. Förut tyckte jag att gröt smakade klister, nu har jag dock insett att man inte behöver koka gröten "traditionellt", ni vet på vatten och salt. 

Apans gröt!!
1 dl gryn (har kört havre och quinoagröt men känner ingen skillnad mot vanlig?) 
2.5 dl sojamjölk. 
En tesked (eller matsked!!) jordnötssmör.
Kanel
Vaniljpulver
Örtsalt
Kardemumma 

Koka upp allt till en grötig röra. Och ha på valfria grejer.
Jag brukar ta hallon och lite blandade nötter. 
Gött!




Kommentarer
Postat av: B-C987878;Kjp@@@

Jag brukar bara ta en näve müsli och koka med lite salt. Eller ganska mycket. ca 2/3 vatten.

Svar: Gött mos! Eller grööde!
din apa i etern.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0