När kommer baby?

Ok, på måndag är det två veckor kvar till childs beräknade ankomst. Unge är beräknad 1 september. 
Gissningarna har redan börjat hagla in, själv är jag en förvirrad sparv. 
Kommer hen tidigare eller blir det en dryg en?

Ungen kommer tidigare;
- om man utnyttjar/utnyttjat tobak så finns risk att man föder tidigare. Och det har jag ju. 
- ungen är rastlös som mor sin. Det är svintrångt och livmodern är tråkig och enformig. 
 
Ungen stannar lite längre;
- ungen anammar samma livsfilosofi som både mor och far sin - vi tar det imorrn...
- morgontrött? 
- förstföderskor brukar vara sena. Har jag fått för mig iaf

Om jag måste gissa tror jag att den blir lite senare, ca 1 vecka. Jonas tror att det blir ca 1 dag för tidigt eller 1 dag för sent. Hmmm


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hate to say it, men tre veckor är det väl ändå kvar...?

Själv var jag beräknad till 1 september (eller, min mamma var, vad säger man? När jag skulle komma till världen iaf). Jag är född 21:a...

Svar: På måndag är det v.38 (=37+0). Tror det
Räknas som hela veckor? Väldigt skumt räknesystem iaf!
din apa i etern.

2014-08-09 @ 12:34:36
Postat av: Lisa

Jag tänkte mer på att det är 21 dagar dvs 3 veckor kvar till 1 sep :-)

Fast nu är det ju bara 20 dagar!

Svar: Hehe! Jag räknar till v.40. Då är det två veckor! Men ok, 3 veckor till 1september!
din apa i etern.

2014-08-12 @ 20:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0