Tips och goda råd.

När man är ett preggo så haglar det tips och "goda" råd från alla håll och kanter. 
Det absolut sämsta tipset jag fått, och det absolut vanligaste är att jag ej ska bli för fet. Jättekonstigt, och vem fan bryr sig. (Du tydligen, men sluta bry dig om min kropp ok?)
Ett annat tips jag fick var av en som tyckte att jag absolut inte skulle gå över tiden för då - KAN BARNET DÖ!!!! 
Skitbra tips, verkligen, tack. 

Det bästa tipset jag fått är att inte lyssna på andra. Samt att det inte är lika jävligt som många vill få en att tro (hoppas det stämmer). 

Katt ger inga tips alls. 



Kommentarer
Postat av: Malin

Hahaha, men alltså tipset om att inte gå över tiden. Hjälp. Jag var hemma i Jämtland i veckan och fick väldigt olika reaktioner på min vecka 22-mage. Några tyckte att jag hade börjat få lite mage och andra att den var jättestor. Det är ju inte som att jag kan påverka det och inte heller särskilt kul med kommentarer om ens utseende eller ovälkomna klappar från folk en knappt känner. Sen var det en som önskade att hon hade mått lika bra som jag under sin graviditet.. eh, hallå, jag mådde jätteilla och fick knappt i mig nån mat i början och sen har jag haft sån hemsk foglossning så jag knappt har kunnat gå. Men det kanske är att må bra? Låter klokt att inte lyssna på andra iaf ;)

Svar: Haha ja den har jag oxå hört! Eller att folk berättar skithemska historier om andra preggos som mått såå mycket sämre än vad jag verkar göra. Ba ehh ok? Man blir som en turistattraktion!!
din apa i etern.

2014-08-06 @ 11:55:25
URL: http://mejline.blogspot.com
Postat av: Kim

Leif s tjej Louise gick över tiden i 3 veckor och gick upp 30 kg och det gick bra? Alltså om du går över tiden för mycket så sätter de ju igång förlossningen åt dig. Så det var ju det sämsta rådet håller jag med dig om.
Om jag hade vart Preggo och fått höra att jag inte skulle gå upp i vikt för mycket hade jag fan exploderat!

Svar: Ja vilka rövar det finns... "Jag vill inte skrämma dig, MEN..."
din apa i etern.

2014-08-06 @ 12:41:18
Postat av: hogie

Många undrar hur jag har lyckats gå ner så mycket i vikt. Amning funkar svinbra, men även en depression och stress funkar jättebra som viktnedgång!! Och det vet ju alla: smal= lycklig och snygg. Så det kan du ju testa med sen om du nu inte lyckades med att bli "ej för fet". IDIOTER det finns alltså.

Svar: Men gah. Folk bara antar massa grejer hela tiden lixom... Trött blir en!!
din apa i etern.

2014-08-06 @ 16:10:33
URL: http://hogieskill.blogg.se
Postat av: hogie

Men.. Om jag nu ändå ska komma med ett tips... Då är det att inte stirra er för blinda och hoppas för mycket på ett datum. T ex BF-datumet... Om det nu går? Det är nog omöjligt att inte åtminstone hoppas.

Svar: Jag har nästan mer ställt mig in på att gå över tiden i hundra år. Haha... Kanske borde packa väskan snart...
din apa i etern.

2014-08-06 @ 16:12:17
URL: http://hogieskill.blogg.se
Postat av: Bengan

Gör det som får dig att nå bra och det som man inte kan kontrollera kan man lika gärna skita i att tänka på. Och nu fick du ett råd till, vad snällt av mig =P hoppas att du mår ok. Kram

Svar: Haha gulle! Tack jag mår ok! ;)
din apa i etern.

2014-08-07 @ 07:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0