Viktiga grejer.

Nu inför kommande föräldraskap så har jag huvudet fullt med viktiga frågor och tankar. 
Och en grej jag inte fått greppet om är; hur fan stavas BEBIS? är bebis den korrekta termen? Eller bäbis? Har även sett en amerikanisering som gör mig tokig, "baby". 
Eller ska man helt enkelt kalla hen för "avkomman"? Då blir det ju rätt. 

Andra viktiga grejer jag funderar på, varför har jag inte fått tillräcklig information om typ alla jävliga bieffekter som en kan få? 
Idag har jag en köttig huvudvärk, yrsel och lätt ichias. So sexy. 
Fyfan. 



Kommentarer
Postat av: JennyB

Jag säger spädis. Sen när de inte är spädbarn längre säger jag barn/unge/knatte.

Svar: Spädis var ny! Gillart!
din apa i etern.

2014-03-05 @ 10:50:51
URL: http://rymdpromenad.blogspot.com
Postat av: Simkaka

I typ femman hade jag världens diskussion om ordet bebis med min lärare. Haha, jag hävdade att det stavades bäbis (lillgammal unge på 11 bast?), och när läraren inte kunde motbevisa mig så stavade jag så medan alla andra stavade bebis. Idag vet jag inte, men stavar med E av bara farten. Kanske är båda rätt, men jag tror en ser mest med E-stavningen i media och så. Eller? Bebin tycker jag är gulligt, och lite fult.

Svar: Haha det låter som du!! Man kanske kan stava olika utan att det är fel?? Äh ja vet ej!
Bebin! Tänkter på den vilda bebin, eller va hette den?!
din apa i etern.

2014-03-05 @ 18:55:36
URL: http://simkaka.blogg.se
Postat av: Lisa

Arvsmassan?

Svar: Ja!! Det är oxå en fin version. Låter nästan lite adligt.
din apa i etern.

2014-03-05 @ 19:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0