Bantar!!!

Jag håller på att banta!!!! Och jag går ner i vikt! :))))
När en bantar blir man väldigt inne i det, man vill prata om mat, skriva om det och fotta precis allt, samt gärna skriva en kalorisammanfattning över dagen. Känner mig nöjd och lite stolt. 

Men jag försöker att låta bli. Iallafall på internetz och med folk jag kanske inte känner så bra. Det blir så lätt en jäva hets och jag vill inte bidra. För varje gång någon okänd människa eller halvokänd har pratat om det här med mig så har jag alltid känt att "joo...men jag kanske oxå borde ta tag i vikten.." Och så känner man sig lite dålig. Det är triggande som fan, särskilt för en (mig inkluderad) som haft någon slags ätstörning. Å andra sidan tror jag att alla är lite mer eller mindre ätstörda. Man kommer aldrig ifrån maten lixom. 

En sak som är jävligt tröttsamt är ofta kommenterar runtom det här ämnet, folk brukar nästan alltid hålla med men lägga till ett "men", och sen kommer ett långt utlägg om en s.k fetmaepidemi eller om hur JÄVLA VIKTIG hälsan är. Med en inbakad fatshaming som döljer sig bakom något falsk "välmenande".  

Tycker förresten att folk borde läsa på lite om fatshaming, kolla in fettmagazine.com väldigt snygg Internettidning som skrivs av vettiga människor. 




Kommentarer
Postat av: hogie

Alltså. Jag har så svårt att förstå sånt här. För övrigt vill jag bara "Hej Lina, om du har gravmage kvar så... vill inte vara en partypooper... men jag vet inte ens om det är möjligt att bli av med den? Om du inte är nån slags übetmänniska. Vilket det iofs verkar finnas där ute. Puss och kram". Glöm inte att mat är gott.

Svar: Asch det är inte magen jag stör mig på, utan de facto att mina forntida kläder inte passar! ;'( äter gör jag oxå, försöker dock undvika snask på vardagar. ;)
din apa i etern.

2014-11-14 @ 10:47:16
URL: http://hogieskill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0