Läkaren

Vi träffade ju doktorn och kuratorn idag för att prata om provsvaren från obduktionen. Dock hade inte alla provsvar kommit än, och så hade dom inte kollat moderkakan (varför låter det som ett bakverk när det är något så äckligt??) så det blev "preliminärt". 

Nej dom hade inte hittat något av det dom  sett. Allt såg normalt ut. Dom riktiga provsvaren får vi inte förräns om ett par månader. 
Vet inte riktigt hur jag känner. Det är väl "bra" om dom inte hittar något, för som läkaren sa att det är ju minimal chans att det skulle hända igen. 
Men å andra sidan why? Något måste ju ha hänt eftersom allt såg bra ut. 
Eller så var det bara en jävla otur.  

Väldigt bra läkare förresten, hon sa att om vi vill försöka bli gravida på nytt så kommer dom att lägga upp en individuell plan för att ta hand om oss på bästa sätt. Extra många kontroller och ultraljud osv. Det känns bra även fast det kanske inte hjälper så mycket. Men huh vad en kommer att nojja. Blir fan nojjig bara jag tänker på't. 












Kommentarer
Postat av: hogie

Nu ska jag skriva nåt jättedumt. Ta bort om du tycker jag är jobbig. Men jag känner bara... Allt kan väl inte ha varit normalt?! NÅT knas blev det ju? Navelsträngen t ex är ju lång och sladdrig... Hoppas ni får nåt slags svar i alla fall. Sen, i framtiden. Då kommer ni tänka "Oj. Nio månader. Det är inte nån tid alls det!".

Svar: Håller med! Vi sa typ samma sak när vi gick därifrån, hur kan det ha varit normalt? Det är ju inte normalt. Dom pratade om psd och att det typ kunde hända i magen men jag vettefaen...
Hade det varit navelsträngen så hade det nog synts rätt tydligt om hon hade strypts.
Får se vad dom säger om ett par månader!
din apa i etern.

2014-10-15 @ 11:28:54
URL: http://hogieskill.blogg.se
Postat av: Malin

Mhm. Lite jobbigt detta med kommunikationen i läkarvården, att de inte varit tydliga med att det dröjer så himla länge med resultat etc. Men det är inget att göra åt. Himla bra att känna till det där med att de kan lägga upp en plan.

Svar: Ja dom är rätt dryga!!
din apa i etern.

2014-10-16 @ 11:10:02
URL: http://malinsvedjeholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0