Tanke

En grej som har "hjälpt" lite mitt i allt det här är en relativt cynisk men ack så realistisk tanke som barnmorskan sa till mig;
Det finns inga garantier på att en graviditet ska gå bra. 

Sant. Det finns heller inga garantier på att man ska få ett friskt barn, eller att barnet växer upp och inte blir fullblodskommunist :(((. 

Obs, väldigt cyniskt men rätt viktig tanke. Oftast går det ju bra, men i vissa fall så går det faktiskt käpprätt åt helvete på olika sätt. 

Anledningen till varför jag skriver så öppet om allt det här är för att jag vill inte att det ska vara tabu på något sätt utan att det ska vara öppet. Det ska gå att prata om, och jag vill inte heller att det ska kännas som ett misslyckande. Och jag vill heller inte glömma. 

Efter att det här precis hänt så ville jag direkt ta bort allt jag skrivit och radera alla bilder om graviditeten. Då ville jag glömma, men inte nu. Det är faktiskt en del av mig och ett minne som jag alltid kommer att ha kvar oavsett. 



Kommentarer
Postat av: Anonym

<3 krams

2014-10-26 @ 20:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0